Dans


torsdag, januari 26

Visste ni att jag dansar? Hm, nä, det är inte officiellt eller nåt. Och kan inte påstå att jag dansar som i dansar, är väl egentligen bara ett snäpp bättre på att dansa än att sjunga, vilket säger absolut ingenting alls.

Men idag iaf så var jag och Cissi på våran första kurstimme på Medborgarskolan i stan, i streetdance. HipHop. Not min typ av musik. Not min typ av dans.

Efter dagens lektion har jag insett:
1. Jag är vig som ett kylskåp.
2. Jag har kondis som en sköldpadda.
3. Jag har koordinationsförmåga som... en man.
4. Jag har lika mycket gung som en lyktstolpe.
5. Jag är lätt som en fågel. Vilket är det absolut sista man ska vara när man dansar hiphop. Då är det meningen man ska böja på knäna, gunga ordentligt och ha vikten långt nere i magen.

Kan jag lära mig dansa hiphop, kan jag lära mig dansa vad som helst. Nu katten ska jag göra det här.
SolSara @ 1/26/2006 10:21:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Dans

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates