Vad kan visa vem Sara är? En hårborste!


tisdag, januari 17

Började en ny kurs idag med en ny lärare, Själavård. Skulle naturligtvis presentera oss allihopa och detta skulle göras genom en eller ett par saker som man hade med sig, som kunde säga något om vem man var och så. Kom på en riktigt bra sak tror jag, har funderat mer på den nu under dan och det fungerar verkligen. Så här avancerat förklarade jag alltså inte när vi gjorde det, men nu har jag hunnit utveckla det lite.

Jag valde min hårborste, som jag hade med i väskan. Det är nämligen så att jag har ganska mycket hår på huvudet. Och jag vill gärna ha lite ordning och reda på det. Men jag orkar sällan göra något särskilt med det, på sin höjd en tofs eller flätor, som igår. Det känns lixom inte som att det är så viktigt att göra det fint och perfekt, det är bra som det är. Däremot är jag håröm, så det är inget roligt att försöka borsta ur tovor. Vilket det lätt blir, om man har mitt hår och gillar att ha det utsläppt. Men risken för tovor kan minimeras ganska bra, genom att man borstar det flera gånger per dag. Särskilt om man gör det innan man duschar eller innan man går och lägger sig eller efter att man varit ute i blåst. Det hjälper dock inte hela vägen, utan när det sen blir tovor iaf, så är det bara att bita ihop och försöka reda ut dem ändå, även om det är så illa att ögonen tåras.

Om det är någon som tänker som jag, så har du säkert redan fattat precis vart jag vill komma. Men eftersom det säkert är en del som sitter som stora frågetecken nu, så ska jag försöka förklara. Jo, jag jämför den här hårsituationen med livet. Jag tror inte jag är så noga med att ha ett fint och välputsat liv, det känns inte värt all den extra tiden. Men jag gillar att ha lite ordning och reda på det ändå, borstar det gärna, försöker ha lite koll på vad som händer i mitt liv egentligen. Men det går inte att skydda sig helt från att det trasslar till sig ibland och blir lite tovigt. Särskilt inte om man faktiskt råkar tycka om att leva livet fullt ut. Det man kan göra däremot är att borsta igenom det, innan man utsätter sig själv för situationer där det med all säkerhet kan tova till sig ordentligt ibland. Och sen när det börjat trassla till sig, reda upp det direkt. Det finns få saker som växer så fort som tovor, oavsett om det är håret eller livet. :-) Och när man måste reda ut dessa tovor, så är det bara bita ihop och göra det, eftersom det måste göras om man vill få ordning på livet igen..
SolSara @ 1/17/2006 04:54:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Vad kan visa vem Sara är? En hårborste!

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates