Stockholm och "Stolthet och Fördom"


söndag, januari 15

Så, är hemma i Jönköping igen nu, efter en sväng uppe i Stockholm. Mycket trevligt. :-) Liten mysig get-together hemma hos Mattias i fredags, med Erik, Tobias, Sara och Camilla. Intressant lya, eftersom den var andra-hand, efter en bohemisk journalist med intresse för Afrika. Kul var det iaf, körde något fightingspel på PS2 när vi kom dit, jag spöa skiten ur killarna. Lite iaf.. :-) Åt varma mackor och chips och hade det allmänt trevligt.. Om någon är intresserad så är tydligen min drömdate Edward Norton. Testet om någon vill prova.

Och igår, lördag, blev det jag och grabbsen. Drog ner till stan och käkade. Kom överens om en film. Efter en hel del letande hittade vi biografen. Hängde där en timme, gick till McDonalds på Nybrogatan och tog en paj. De har förresten en mycket intressant staty som ska betraktas bakifrån. :-) Gick och såg filmen. Drog in till stan och efter en hel del velande hamnade vi på ett café, innan vi slutligen drog oss hemåt. Mycket trevlig kväll..

Okej, filmen då. Stolthet och Fördom med Keira Knightly som Lizzy. Såg den med tre skeptiska killar. Visade sig att jag sedan varit minst impad av den. Oj då. :-) Visst, den var bra, snyggt gjord, bra känsla, bra miljöskildring och allt sånt. Och Keira och Matthew Macfadyen gjorde sina roller mycket bra. Men jag är så totalt förälskad i BBC:s tio år gamla TV-serie, att jag inte tänker överge den för det här.. Filmen är bra som film, men serien är bra både som film och som gjord efter boken. Och den som inte blir alldeles till sig av Colin Firth som Mr Darcy i serien, är ingen riktig kvinna! Det är så man nästan dör i en av scenerna. Den när de sitter på Pemberly, Georgiana spelar på pianot och Mr Darcy bara inte kan ta ögonen från Lizzy.. *ååhh* Jag är inte särskilt romantisk alltid, men vissa saker ryser man av ändå..

Har dessutom majoriteten på min sida när det gäller vilken av filmerna som är bäst. BBC:s har 9.4/10 på Imdb. Den nya har bara lyckats komma upp i 7.6/10. Inte illa iofs, när många faktiskt jämför med den förra.. Tobbs recension kan ju kollas in..
SolSara @ 1/15/2006 09:26:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Stockholm och "Stolthet och Fördom"

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates