Lärorik dag


torsdag, november 17

Idag har jag lärt mig mycket. Eller snarare fått mycket bekräftat och förhoppningsvis lärt mig lite nytt. Hade föreläsning om Willow Creeks arbete med "Marriage Restorement" (det svenska materialet heter "Från nöd till lust"). Mycket intressant.

Jag blir mer och mer säker på vad det faktiskt är jag vill syssla med i framtiden. Har funderat på tio tusen olika saker hittills tror jag, utan att något egentligen känns rätt. Utom en sak. Kommer nog inte komma undan det.. :-)

Jag börjar få lite mer koll på hur jag fungerar och varför. Och vilka problem som är mina. Och att det är något som jag kommer få jobba med. Förmodligen hela livet.

Jag har fått bekräftat min inställning till äktenskapet, att leva tillsammans med en människa förhoppningsvis hela livet. Det är en ständig kamp. Inte med den andre utan sig själv! Men ett jobb som det är värt att lägga ner på det.. Och att skilsmässa p.g.a. ett problem som egentligen ligger hos sig själv inte är lösningen. Eftersom man bara tar med sig sitt problem in i nästa förhållande och så blir det samma visa igen om man inte ser vad som egentligen är problemet..

Och jag börjar hänga med lite på hur vi fungerar som människor. Vissa saker som han sa var sååå typiskt mig eller någon av dom jag står nära. Folk tittade nästan konstigt på mig när jag satt och log stort när han berättade något som kanske inte var så roligt, men kunde inte låta bli, kände igen det så väl.. Och en av alla saker jag har bestämt mig för är att jag behöver lära mig visa känslor även om det kanske inte är rätt plats/tillfälle/tidpunkt. Ingen kommer tycka sämre om mig för det, dom kommer bara lära känna mig lite bättre.

Jag kommer inte dö för att människor får veta vem jag egentligen är.

Ytterligare en sak jag lärde mig: är fortfarande lika socialt feg ibland. Vågade inte gå och fråga min lärare en mycket enkel fråga innan. Jag kan ställa mig inför en hel församling och prata flera minuter, utan något egentlig manus, men flippar ur över att fråga läraren en sak. Så fungerar jag..
SolSara @ 11/17/2005 03:54:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Lärorik dag

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates