Att Sova


onsdag, november 16

Klockan börjar närma sig midnatt och har föreläsning imorgon. Sitter och funderar på varför jag inte är på väg i säng. Har blivit väldigt dålig på att gå och lägga mig i vettig tid här uppe på skolan, trots att jag vet att jag behöver hyfsat mycket sömn. Jag vet inte, ikväll är jag nästan rädd för att somna..

Men sent i eftermiddags skulle jag inte haft några problem att däcka. Hade jag lagt mig på sängen då, klockan var inte ens sex, hade jag nog sovit till morgonen. Tydligen har jag kommit på ett helt nytt sätt att hantera jobbiga situationer eller att man blivit tvungen börja tänka på något jobbigt: helt enkelt somna. Då slipper man tänka på det medvetet och kan ändå bearbeta det så det känns lite bättre när man vaknar. Kanske är någon eller några som inser att det stämmer, att jag senaste månaderna/året(??) faktiskt har sovit länge mitt på dan vid de konstigaste tillfällena.. Så efter ett samtal med en vän i eftermiddags, så gick jag in på mitt rum och skulle plugga och jag var precis slut. Hela jag ville bara sova, men huvudet främst av allt. Jag vägrade och nu har jag ingen lust alls att gå och sova..

Men jag kan sova middag ändå ibland, bara för att det är så gott.. Framåt två tre sådär, då är det helt underbart ta en 15-30 min och bara sova. Pappa, om jag någon gång har skämtat om din fem-minuter-innan-ladugården-lur, så stort förlåt! :-)
SolSara @ 11/16/2005 11:35:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Att Sova

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates