Ett utslag av min lathet?


torsdag, november 10

Har funderat på en sak. Några har reagerat på en sak jag gör ibland, eller rätt ofta men sällan någon ser det.. Jag brukar inte tända lampan när jag bara ska gå igenom ett rum eller gå ner för en trappa eller borsta tänderna. Förstår inte varför man måste det? Det är väl egentligen rätt onödigt? För det brukar ju ändå komma lite ljus någon annanstans ifrån, så det är ju inte som att det är kolsvart. Och det går väl alldeles utmärkt borsta tänderna i lite halvskumme? Jag menar, har ju borstat tänderna två gånger om dagen i typ 20 år, jag borde kunna klara av det utan att ha fullt ljus.. Och är man rädd för att råka bryta benen av sig i trappen kan man ju alltid hålla sig i ledstången eller väggen, vad som nu finns. Fast det skulle vara Eves argument för tänd lampa som jag kan förstå: "tänk om det finns äckliga kryp i källaren som du trampar på för att du inte såg dom för det var för mörkt?" Men då får dom väl flytta på sig/skylla sig själva..

Det är kanske bara jag som är så otroligt lat, att jag inte ens orkar trycka på en liten ljusknapp.. Dessutom är det faktiskt lite spännande att se hur mycket man faktiskt klarar utan att se jättebra. Hemma hos mina föräldrar kan jag gå från toaletten, genom hallen och arbetsrummet, svänga av till mitt rum, öppna dörren och tända min sänglampa, utan att gå på något eller missa när jag tar tag någonstans. När det är helt svart och man inte ser något alls. Så jag blev lite sur på mamma när hon satte en stor krukväxt i vägen i somras, som dessutom stod i en plastkruka. Då är det väl inte mitt fel om den åker i backen jämt??
SolSara @ 11/10/2005 09:01:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Ett utslag av min lathet?

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates