Jeanskris


måndag, juni 26
Jag är på väg rakt in i en jeanskris. Favvojeansen börjar när som helst trilla sönder helt, trots lagningen. Kan ju laga den nya revan och alla de snart kommande revorna, men då består dom snart bara av lappar och inget original. Det andra paret som också gett upp har jag redan konstaterat att det inte är någon idé att laga. Och nu är det ytterligare ett par som sjunger på sista versen. Det går bokstavligen talat snart att se igenom dom, så revorna är bara ögonblick borta.

Jag går mest i jeans till vardags. (Trots att jag egentligen älskar att ha kjol, men jeans är enklast.) Det ger att jag nu är i stor jeanskris. Kvar i garderoben finns:
  • Skogsjeansen inköpta på Myrorna för 40 kr
  • Baggy-vardags-jeans av mindre snygg modell, inget jag har utanför hemma
  • Stretch-tappa-form-jeans, sitter bra i en kvart och har börjat skrynkla sig
  • Stretch-enbart-smala-dagar-jeans, skitsnygga när magen är platt, vanliga dagar osexigt som bara den..
  • Nyaste jeansen, tack och lov. Ett par som funkar de flesta dagar (utom de rundaste) och dessutom är godkända att ha ute bland folk.

Men man kommer inte långt med ett och ett halvt par godkända-att-ha-bland-folk-jeans. Och jag som har så svårt för att hitta jeans som jag gillar. Dessutom är jag fattig. Det får väl bli kjol hela sommarn eller nåt. Fast då måste man se till ha nyrakade ben. Dessutom är inte svensk sommar alltid så varm. *problem* Får väl se om jag lyckas skramla ihop några kronor och ta mig in till stan någon dag..

Andra bloggar om: ,
SolSara @ 6/26/2006 11:22:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Jeanskris

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates