Midsommar


söndag, juni 25
Nu blev det kanske fel ordning, men jag tar en sak i taget tills jag är igenom det som jag ville skriva om.

Midsommarafton firades tillsammans med familjen och goda vänner. Kom ner ett gäng från Jönköping. Mycket trevligt, sånt får man gärna göra. :-)

Vi ägnade dagen åt saker som att cykla på sjön, flyga drake, spela boule och bli uppäten av kalvarna. På kvällen blev det lite grillfest med nästan hela mina familj och några andra gäster. Tycker själv det blev riktigt kul, även om vi inte gjorde mer än prata. Var tänkt vi skulle försöka leka lite eller nåt också, men vi kom visst aldrig så långt. Tack för besöket, tycker om er! (Men vi saknade er som inte var där..)

Igår blev det Nyhem med syrran. Efter mycket kollande och tipsande, så är det knappt några alls där som jag kände. Så det blev kanske inte en helgrym dag/kväll. Men jag är nog nöjd ändå. Mötena vi var på var bra. Först Praiseparty med Niklas Hallman, sedan kvällsmöte med Judy Mbugua från Kenya.

Om man inte kommer ihåg namnet på mina vänner, får man ha egna smeknamn på dem. En av killarna som var hemma hos oss på midsommarafton fick således namnet "den fyrdimensionelle killen" av min syster. Trevlig grabb, första gången jag träffade honom. Smart unge också. "Den fyrdimensionella killen" tappade sina solglasögon hos oss, så om någon hittar ett par sådana när ni är här nere så kan ni säga till. Annars har vi en teori om att de har fått fötter och har gått och dränkt sig.

Vi kände som sagt inte så många på däruppe, men fick en trevlig fikastund tillsammans med "den fyrdimensionella killen", mamman till en av de andra killarna som var med nere på midsommarafton (de två killarna är kusiner), morbrodern till "den fyrdimensionella killen" (men på andra hållet än mamman som satt där) samt dennes goda vän med samma namn. De två senare gick på Kortebo förra året, så de känner jag sen innan. Någon som hängde med på hur de hängde ihop? :-) Trevligt var det iaf. :-)

Detta var alltså anledningen till att jag inte såg fotbollen: jag var på Nyhem. Och det märktes, för inte var det många där just de timmarna. :-) Tydligen visades matchen i pingstkyrkan i Mullsjö, men orkade inte ta mig dit. Och efter det resultatet så sörjer jag inte över att ha missat matchen direkt.

Kvällen avslutades sedan med en titt in hos Emka och Jenny, där Patrik också var. Inte heller det hejdundrandes roligt, men lagom trevligt. Tycker om mina vänner även när vi inte är på topp allihopa. *kram* Jag och Emka försökte oss på att vika en dinosaurie. Kom till steg 20 av 63. Inte så pjåkigt ändå? Kanske skulle försökt oss på något lättare första gången.

Nu blev jag grymt sugen på lite origami. Blogga, origami. Blogga, origami. *svårt* blogga först, sedan origami? :-)

Andra bloggar om: , , , ,
SolSara @ 6/25/2006 10:26:00 fm | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Midsommar
Fin blogg. :)
Det låter som din midsommar varit bra. Härligt. Min var inget särskilt, som en vanlig dag.

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates