Lars Winnerbäck


söndag, juni 25
Kämpar emot allt vad jag kan, men det är svårt när alla andra ständigt prisar denne man. Så igår när vi körde upp till Nyhem, så behöll jag radiokanalen även när de skulle spela Winnerbäck i två timmar. Vid det här laget har jag fått höra en del av honom, både frivilligt och motvilligt. Och det här är min åsikt just nu:

Bra musikaliskt. Och gillar typen han spelar. Även om jag för det mesta hinner tröttna på sådana låtar innan ens första låten är färdig. Pluspoäng till Winnerbäck för att han lyckas hålla kvar mig genom hela sången i åtminstone flertalet av sina låtar. Och munspel (jämsides med fiol och säckpipa, men inta alla på en gång, tack) är grymt.

Lite för poetiskt. Jag gillar raka, enkla texter. Men inte simpla. Det ska vara känsla och ärligt. (Plus till Winnerbäck för det åtminstone.) Men det ska gå att förstå utan att man måste sitta och klura i tre kvart på varje mening för att koppla sammanhanget.

Gör mig deppig. Okej, inte alla låtarna. En del är glada och andra är väl mest bara bra. Men flertalet av låtarna får mig att deppa ihop alldeles. Och det är jag så bra på att göra alldeles själv, så inte behöver jag någon Lasse till det. När jag lyssnar på musik vill jag antingen bli gladare, uttrycka min glädje (eller vad det nu är för positiv känsla jag har) eller få ord på min ilska och frustration (som vi tidigare konstaterat att jag har svårt att nå.) Deppandet däremot behöver jag ingen hjälp med. Och Winnerbäck lyckas ju göra även normal-känsla-låtar deppiga. Eller så är det jag som är känslig.

Summa: Jo, han är väl kanske bra ändå. Men jag vill inte lyssna på honom jämt. Någon låt eller så kan väl gå bra, blandat med andra artister.

Efter lite funderande har jag dock kommit fram till att andra gärna får tycka om honom. Om någon bara sågar honom rakt av, så skulle jag bli fundersam. Faktiskt. Tror jag trivs bra med sådana människor som kan uppskatta den här sortens musik och djupa texter. Tycker om funderar-folk. :-)

Mer om Lars Winnerbäck

Officiell hemsida

Fansite

Wikipedia: Lars Winnerbäck

Andra bloggar om: ,
SolSara @ 6/25/2006 11:19:00 fm | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Lars Winnerbäck

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates