Etablerad blogg?


torsdag, juni 22
Hittade detta i jakten på sätt att bli en mer seriös blogg.

Internetworld: 12 steg till att etablera din blogg

1. Klargör ditt syfte
Vilket syfte? Har jag ett syfte? Vadå, ska man ha ett syfte med sin blogg?
Oj då. Den får vi fundera på. Återkommer.

2. Bestäm inriktning
Mig? Mina tankar? Jag?
Hm, den är iaf ganska klar. Lite för brett kanske dock..

3.Välj bloggverktyg
Stor bakläxa på den. Använder en av världens vanligaste webbaserade gratisverktyg. Men det fungerar ju?!?

4. Ha en bloggrulle
Räknas länkar till ett par kompisar som en bloggrulle? Kanske inte. Det där får vi nog fixa till.

5. Länka till andra bloggar
Händer inte särskilt ofta. Länkat till Tobbs några gånger, men det är nog allt. Bättring.

6. Pinga svenska pingsajter
Den är åtminstone godkänd. Pingar på nyligen.se, har reggat mig på bloggtoppen.se och använder numera taggar för att hamna på bloggar.se.

7. Blogga ofta
Mer än väl godkänd. Fler inlägg per dag är mer regel än undantag just nu. Annars är ett inlägg/dag minimum. (Även om jag fuskat ett par gånger.)

8. Mejla inlägg
Har aldrig hänt. Skulle vara för påfluget. Då får det vara ett grymt intressant inlägg i så fall. Och sådant har jag inte skrivit än.

9. Kommentera inlägg
Och det ska jag som sagt börja med nu ja.. :-)

10. Be om länk
Känner mig inte tillräckligt säker för att våga be om det än. Återkommer hit när jag blivit stor, välkänd och intressant.

11. Tipsa medier
Se föregående.

12. Var intressant
Jobbar på den. SolSara ska bli mer intressant. Någon gång. :-)

Andra bloggar om: ,
SolSara @ 6/22/2006 11:28:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Etablerad blogg?

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates