Å så var det över..


söndag, juni 25
Man ska ju vara snäll, så ska inte säga "Vad var det jag sa?" I mitt fotbollsinlägg var jag ändå ganska optimistisk
Tyskland på lördag. Kämpa, kämpa så kanske vi lyckas ta dem. Det är ju Tyskland, kan ju inte låta dem vinna, även om de nu är ett bättre lag. Eller hur? *Heja Sverige*
men på en direkt fråga eller i samtal har jag uttryckt mitt tvivel och vågat påstå att jag tror Tyskland tar Sverige utan några större problem.

Särskilt när nyheten om att Zlatan ska spela kom. Inte för att jag har så stor koll på varken honom eller Allbäck, men efter EM för två år sen, så har jag inte så stort förtroende för mr Ibrahimovic. Han är grym med en boll och har självförtroende så det räcker och blir över. Men en attityd som kanske inte alltid är bra för ett lag och dessutom lyckas han ju tydligen inte alltid vara så där bra som alla säger att han är.

Nog om det. Egentligen kan jag inte säga så mycket, då jag inte ens såg matchen och därmed inte har något alls mer att säga, förutom "Vad var det jag sa?" Men eftersom jag inte skulle säga det heller så håller jag tyst och klipper in några goda råd från Aftonbladet.
9 råd som hjälper dig ur krisen

Optimistkonsulten Ingalill Enbom vet hur du tar dig igenom krisen.

1 Fråga dig själv: Påverkar detta mitt vardagsliv?
2 Tänk på hur långt Sverige kom och vad landslaget lyckades med, i stället för vad de misslyckades med.
3 Tillåt dig själv att vara ledsen. Men sitt bara i soffan under ett dygn. I längden ger det inget att stänga in sig.
4 Se dig omkring och fundera över vad som är bra i ditt liv, vad du har att vara stolt över. Det kan vara barn, partner, hus eller ekonomi.
5 Skaffa perspektiv. Att ens fotbollslag förlorar är inte som att få en dödlig sjukdom, eller bli arbetslös.
6 Se detta för vad det är. Du har inte förlorat, det har landslaget. Även om det som hänt känns tråkigt så är detta något utanför ditt liv.
7 Tänk på att landslaget gjorde sitt allra, allra bästa.
8 Du väljer själv din inställning. Det är upp till dig att antingen klara dig igenom detta eller deppa ihop.
9 Skratta åt dig själv och dina stora förväntningar.


Andra bloggar om: , , , , , , ,
SolSara @ 6/25/2006 09:52:00 fm | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Å så var det över..

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates