Valborg


måndag, maj 1
Så var valborgsfirandet i Ramkvilla över för denna gången. Samma som det varit i många år nu, men trevligt ändå. Även om vädret var mindre trevligt, duggregn är inte mitt väder..

Började med revy i gympasalen. Fullt som vanligt. Vet inte hur många personer det innebär, men en hyfsad mängd. Roligt i år med. Märks att jag missat lite eftersom jag inte bott hemma i år, men det fick gå ändå. Revygänget är amatörer och ett par av deras ungar och i år inte särskilt stort gäng. Men har man inte för höga krav så funkade det väldigt bra och det finns ju några stjärnor. En av killarna som fick skriva autograf efteråt. På väg mot toppen?

Förutom att det var roligt, så väckte revyn känslan av att man gärna skulle velat vara med. Var nämligen med året innan jag flyttade upp till Kortebo. Riktigt kul! Inte för att jag är duktig eller nåt, det här är väl den nivån jag fixar, men tycker faktiskt det är roligt. Jag vet, man måste stå på scen och sånt, och jag som inte ens fixar ett telefonsamtal ibland.. Men det är lixom annorlunda.. Någon kallade det "helig avundssjuka", det här. Kanske passande namn för vad jag kände. Men orka lägga ner den tiden. Får väl se när man har familj och barn och tusen andra saker att göra, om man ska ta tag i det då, eller nåt.

Fast jag gjorde en liten miss under spexet iår. Tänkte vara duktig, så stängde av min mobiltelefon. När jag skulle sätta på den igen efteråt kom jag på några saker. Att jag bytte kort i telefonen för några veckor sen. Att det till det nya kortet var en ny PIN-kod. Att jag inte kunde denna kod. Att denna kod låg i ett fint kuvert. Uppe på rummet i Kortebo. Aj då. Smart Sara. Eller inte. Vad handikappad man känner sig utan telefon, trots att jag vet att jag ska upp dit redan idag. Och jag som lovade väcka Hanna. Hoppas du kom upp i tid och gjorde det du skulle ändå! Annars kommer vi sakna dig..

Sedan var det lotteridragning och umgås-tid/fika tills det skulle bli tillräckligt mörkt tända elden. Eftersom det regnade och var allmänt inte-roligt-väder, hamnade jag i en bil med tre tonåringar. Torrt och trevligt. Sen upp till fotbollsplanen och titta på brasan, prata lite, lyssna på sången från kören som senast sjöng tillsammans förra valborg och titta på fyrverkerierna. Gick ut med lite vanligt, men slutade riktigt fint sen, hade en mycket härlig tårta. Fast jag hade fortfarande föredragit inga alls. Men åtminstone bättre hela byn har ett ordentligt fyrverkeri tillsammans, än att alla familjen köper varsitt svindyrt..

Efter det var det dra sig bort till kyrkan och äta hamburgare och försöka att bara välja en kaka från kakbordet. Gick inte så bra, slutade på två stycken för min del, men det var jag inte ensam om. Trevligt umgänge där med, först med syskonen och sen tonåringarna. Avslutade kvällen med att spela memory. Började riktigt illa varenda gång, men lyckades ändå vinna genom att plocka åt mig alla de sista i slutet sen. Se där. Memory är nog underskattat som sällskapsspel. :-)

Så var det med valborg. Enda jag drack var vatten. Våga Vägra Läsk. (Ibland åtminstone.) Spex är kul, brasa spelar ingen roll men kan väl vara mysigt, hamburgare är gott och rätt sällskap trevligt. Sammanfattning: fin kväll!
SolSara @ 5/01/2006 10:00:00 fm | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Valborg

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates