Blandade tankar..


måndag, april 24

Okej då, jag är inte tråkig. Jag har bara svårt för att komma på något att säga på begäran.

Kan berätta att jag var duktig och höll mig borta från internet från lör förmiddag till sön kväll (om vi bortser från en liten sväng in via mobben på sön morgon.) Istället satt jag naturligtvis mycket längre än jag tänkt igår kväll. Får nog börja sätta mobilen på timer eller nåt, så jag faktiskt lämnar datorn och går och lägger mig, trots att det är så mycket roligare sitta kvar än sova.

Igår var för övrigt mycket bra dag. Umgicks med både gammalt och nytt folk. Trevlig som bara den, gled från förmiddagsmöte till hamnkanalen till Sibylla till Johns lägenhet till stationen till Johns lägenhet till Emka och Jennys lägenhet. Härligt.

När jag åkte hem fick jag reflektera över mottot "skadeglädjen är den enda sanna glädjen." Någon kilometer innan Kortebo blir jag omkörd av en Volvo. Tycker det var lite onödigt, det var inte som jag segat mig fram innan, bara kört lagligt. Och det är en bil ganska nära framför, som han ändå inte kan ta sig förbi.

Ännu mer onödigt blir det, när det visar sig att han också ska till skolan. Så jag ligger i baken på honom när vi svänger in på avfarten. Som om det inte räcker, så går järnvägsbommarna ner, så vi får stå vänta på tåget en stund. Känner bara "ha ha". Känner inte igen bilen sådär, men det är tydligen någon av barnfamiljerna som bor i husen närmast internatet som har den.

Mycket nödvändig omkörning. Och totalt onödigt för mig ens tänka på, men det är väl bara för att jag själv brukar överväga varje omkörning jag gör noga. Tycker inte om att göra det. Har gjort några felbedömningar ett par gånger så det känts lite läskigt. Dessutom har jag läst fysik och vet precis vilka krafter det är i en frontalkrock i 100 km/h. Och hur liten puff som krävs för att bilen ska göra något man inte vill den ska göra.. Men å andra sidan tycker jag inte om sega fram i något som är under laglighetsgränsen. Lagligt är lagom, oftast iaf. :-)

SolSara @ 4/24/2006 05:51:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Blandade tankar..

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates