Korta namn tack..


måndag, maj 15
Varför katten kunde man inte heta sånt som Erik, Ola och John för några tusen år sen? Tog ju fem minuter bara lära sig stava till Hieronymus och Chrystosomos.. Kan vi inte börja kalla herrarna för Hirre och Chryss?

Har idag försökt få in i huvudet en hel massa namn. Tror iaf att jag lärt mig 22 namn och vilken av de tre grupperna av kyrkofäder de tillhör. Alltid något. Sen gäller det bara att lära sig vilka som tyckte vad och var de har sin plats i kristendomens utveckling under de första århundrandena. Efter det är det bara 1200 år av kyrkohistoria att trycka in i huvudet tills nästa måndag. Äh. Japp. Good Luck.

Helgen har jag tillbringat med Mona. Hela lördagkvällen bara vi två. Söndag till och från med andra, men blev ganska dissade. God mat lyckades vi iaf få fram och trevligt tycker jag vi hade det. Fast jag anser fortfarande att jag klarar mig fint utan Winnerbäck. :-)

Under kvällen igår kom också Patrik. Och för en gångs skulle så lyckades han få mig arg och irriterad, men vet inte om han hann känna sig så lycklig över det, eftersom jag blev en smula arg och ganska irriterad på honom. Får se det från den positiva sidan, jag vågade visa mina äkta känslor mot honom och inför Mona. :-)
SolSara @ 5/15/2006 05:00:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Korta namn tack..

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates