Val 2006


söndag, maj 7
Bengtson: kom och hjälp mig.

Gjorde UngtVal:s PartiKollen (scrolla ner på sidan för att hitta) för att kolla vilket parti jag borde rösta på. Ganska snabbt, misstänker resultatet blir annorlunda om jag gör om det om en vecka eller så, men så här blev det ikväll:

V: 60%
Mp: 59%
S: 58%
C: 52%
Kd: 48%
Fp: 33%
M: 17%

Att jag drog åt det röda hållet visste jag väl sen innan. Men vänster? Hallå? Jag? *hmm* Kanske är det bara att jag inte kan identifiera mig så bra med de som representerar vänstern..

Men lutar ändå åt att rösta på Kd åtminstone i det här valet. Det är dags för en blå regering för att sätta lite fart på saker och ting och förändringar. Sen kan nog rött vara välkommet tillbaka 2010.
SolSara @ 5/07/2006 11:27:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Val 2006

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates