Hänga är trevligt..


lördag, maj 13
Igår var det trevlig kväll. Sådana kan man inte ha för många av. Började på en blåsig vätterstrand med ett par omgångar kubb. Sedan mat på Claras. Tacotallrik är fint som lagom mat, måste jag säga. Helt underbart gott. Efter det blidde det Enter, Pingstkyrkans café på fredagskvällar för typ studenter.. Första gången jag var där och fick mina fördomar uppfyllda. Värsta raggningsstället ju. :-) Själv hängde jag med Samuel längst in, lite avsides. De andra i gänget kom och gick lite. Vi diskuterade allt möjligt, ganska mycket suckande över alla andras desperation efter flick-/pojkvän, eftersom ingen av oss har något övers för det just nu.

Efter att suttit där ett bra tag, lyssnat på musiken och t.o.m. slumrat en stund, fick vi nog och bestämde oss för att ta en liten promenad. Jag, Samuel, Daniel och Daniels jobbarkompis som heter typ Johan eller Jonas. (Tror jag, kan inte bestämma mig för vilket det egentligen var, eller om det var något helt annat..) Denna promenad påbörjades halv tolv och tog oss till olika ställen i stan som Söder/Torpa, Munksjön, Kålgården och Öster. Pratade om allt möjligt och hade det übertrevligt, verkligen. Först en och en halv timme senare var vi tillbaka vid kyrkan. Liten promenad var det. :-)

Summa summarum: Sådana här kvällar tycker Sara om. Bara hänga, umgås, prata, sitta tyst, mysa.. Lika härligt varje gång och lika unikt varje gång. Försöker passa på att njuta så mycket som möjligt, för man vet inte vad som kan hända. Och i vilket fall kommer ju aldrig just det tillfället igen någon mer gång.. Nu blev det djupt. :-)
SolSara @ 5/13/2006 02:11:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Hänga är trevligt..
Inte illa att både inviga Vätterstarnden o Enter på samma dag... =)
Är raggningen på enter typ som ett förminskat Nyhem eller?? Jag har ju aldrig varit där heller. Kanske därför jag är singel?? HAHA
Kör Hårt Sara!

Postis: Jag har ju inte jättestor erfarenhet av Nyhem, så vet inte.. Går kanske jämföra lite.. Men prova gå dit om du vill och se själv. Mycket folk någonstans i våra åldrar iaf, och många verkade passa på att ta tillfället i akt spana in andra könet.. Eller så är det jag som har fördomar mot frikyrkan igen..

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates