Dagens tankar


måndag, maj 8
Jag är sugen på att ändra utseende på bloggen igen. Men orka. Börjar visserligen få in vanan, men tar ändå en timme få det som jag vill ha det. Det finns färdiga mallar, men jag ändrar ju lite grann för att det ska passa mig lixom..

Annars mycket härlig dag. Fikat med Patrik och Markus "Postchaffisen". Mycket trevligt. Ytterligare ett förslag-till-jobb-för-Sara-till-hösten att lägga till på listan. Taxi-chaffis. Vad säger ni? Älskar visserligen köra bil. Men det är ju det där med social kompetens också. För att inte tala om att kunna köra alla möjliga normala och mysko folk överallt i stan. *hmm*

Men politik känns inte som något att satsa på. Markus är ju KD så in i norden. Och jag är tydligen Vänster. Å andra sidan är jag verkligen totalt oinsatt i politik, så för mig spelar det ingen större roll så länge man håller sig till de mer accepterade partierna, mycket är ju ändå ganska lika, alla är ju för en mer eller mindre svensk politik. Egentligen är det hög tid sätta sig in i det här, det är ju val om bara några månader..

En annan av dagens funderingar har varit varför katten jag funderar. Det blir ju aldrig som jag funderat, hur realistisk jag än försöker vara när jag föreställer mig framtiden. Spela roll lixom, ska det vara så svårt att bara släppa allting och låta saker ske istället för att förutspå allt innan? Kontrollbehovet som gör sig till känna kanske, å andra sidan vet jag precis hur det slutar om jag släpper taget och jag börjar bli allvarligt trött på det. Men det brukar ju inte direkt bli bättre när jag försöker ha kontroll heller, är så attans bra på att krångla till allting.

Har saknat folk idag. Det är underbart väder och har saknat alla dem som jag vill spendera underbart-väder-dagar tillsammans med. Både möjligt och omöjligt folk har jag saknat. Sådana som det är rent dumt tänka på och andra som är fullt förståeligt..

Pratade en liten stund med Backen i telefon idag. Min hallbo snackade med honom och tja, lämnade helt enkelt över luren. :-) Härligt höra en gammal Kortebo-röst! Vilka minnen det väckte. Som den gången vi kom in på Backens rum, några stycken. Och där sitter han med bar överkropp, shorts och solglasögon. Fönstret på vid gavel, musik på hög volym, själv utbredd i stolen och solar. Vilken syn alltså. :-) Snart återträff folk, hoppas få se er alla den 5 juni, då röjer vi järnet på Dunkehalla!

Låg ute i solen några timmar under eftermiddagen och plugga lite kyrkohistoria till och från. Undrar fortfarande vad katten jag tänkte på när jag sa att jag ville prova tenta av den. Men men, får se hur det går. Får väl plugga istället för sova sista två veckorna. Eller istället för att blogga om en massa onödigt tjafs som folk faktiskt inte behöver höra. *hmm*

Dagens kommentar är från Kjell. Spelade kubb för en stund sen ett stort gäng. Mycket härligt såhär på kvällskvisten. Körde två omgångar och vann varsin gång. Kjell tyckte vi skulle spela en gång till.

Men 1-1. Det går ju inte. Det är ju oavgjort. Lika. Och lika går inte. Det är ju som att... pussa sin syster! Lika, det funkar inte..
SolSara @ 5/08/2006 08:54:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Dagens tankar
är du vänster?!!! =Oo himmla sosse =)

kram på dig.

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates