Alan Crotzer


tisdag, april 4
Gör så här:
Klicka här. Klicka på "Se inslag från programmet" i högerkanten någonstans. Klicka på "Han satt halva livet i fängelse - tills DNA friade honom (2006-04-04)". Titta.

Råkade se detta på Nyhetsmorgon idag under fikarasten. Det finns personer som man blir lite småimpad av ibland. Och så finns det personer som man efter fem minuter kommer vara imponerad av resten av livet. Typ. Tänk om jag kunnat ha hans tro och hans inställning till livet. Istället sitter jag på en bibelskolan och blir bara mer och mer konfunderad över vad jag tror på. Snart är jag nere i att det enda jag kan säga någorlunda säkert är att jag tror på en Gud..

Min mamma spelade en stor roll. Hon sa alltid att när Gud ordnade upp det skulle det bli bra. Jag tog en dag i taget och sa till mig själv att jag inte var ett sånt monster som man försökte framställa mig som. Varje dag försökte jag vara en bättre människa än jag var dagen innan.
[...]
Man är ju inte fullkomlig, men Gud jobbade med mig och tog tag i mig. [...] Det var inte Han som satte mig i fängelse. Han har en avsikt med mig, jag vet inte vilken, men vi ska ta reda på det och tala om det för världen.

Dessutom stor cred till TV4 som inte är helt antikristna. För någar veckor sen var det Stanley Sjöberg, ensam(!), i soffan som fick tala om sin tro. Och nu detta. Intresserad av mer? Här är google-sökningen på Alan Crotzer.
SolSara @ 4/04/2006 08:36:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Alan Crotzer

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates