Helgen


söndag, mars 12
Fredag:
Var alltså i Nässjö en sväng med Linda och Frida i fredags kväll. Bandet, Vi3, var riktigt bra, tyckte iaf jag. Men som Frida uttryckte det, så var det fel folk och fel stämning där. Med rätt folk och rätt stämning hade det nog varit grymt. Men med ett gäng Nässjöbor av blandade slag, mer eller mindre onyktra, som verkade lika nöjda med skiv-låtar som med liveband, så får vi nöja oss med att säga att det var bra.

Lördag:
Sovmorgon! Åh, vad underbart.. :-) Tog det lugnt ett par timmar innan det bar iväg till Öster och grabbsens lägenhet. Spelade först en omgång Svea Rike. Det kan jag spela fler gånger, är nog roligare om alla kan det. Nu var det bara 1 av 5 som hade spelat det innan..

Men sen så var det ju dags för det som jag egentligen var där för, Mattias fest. Blev en del folk, typ 20 st, men det var kul. Lite dåligt med tjejer dock. Inte för att jag klagar, grabbs är trevligt, men det var lite synd om Patrik. Enda för honom nya tjejen var där med sin pojkvän.. Pastasalladen var god och räckte till alla. Glass och maränger på det sen var inte dumt. Lekte lite, fick se lite film från bibelskola GROW, resten av tiden vara det till att tjöta. Hm, ja, inte för att jag stod för så jättestor del av tjötandet, men kände mig iaf social. Pratade faktiskt hyfsat mycket även med de som jag inte träffat innan. Skulle ju se till träna lite på att prata, ångrar lite nu att jag inte tog tillfället i akt att träna ordentligt på det där med att ställa frågor. Det är ju utmärkt att passa på när det är nya folk som man inte vet ett dugg om.. Men men, det blir väl fler gånger.. :-)

Söndag:
Idag var vi då först en sväng till Smyrna i Habo av alla ställen. Inget vi skulle gjort i vanliga fall, men eftersom Patrik skulle predika där, så blev det visst så.. Fin kyrka, bra predikan. Hm, ja, efter det gjorde vi egentligen inte så mycket. Åkte till IKEA och käkade lunch. Billigt, smidigt. Åkte hem till grabbarnas lägenhet och kollade på Nyckeln till Frihet. Mycket bra film. Även om allt inte är så trevligt se.. Ja, ungefär det vi gjort, men som alltid hade vi lika skönt och mysigt och trevligt tillsammans ändå. Man måste ju inte vara superaktiva hela tiden..

Emkas motto: Vad du än gör, se till att du är snygg när du gör det!
SolSara @ 3/12/2006 08:21:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Helgen

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates