Pizza och Matrix


torsdag, mars 2
Idag har jag bakat pizza. Två plåtar blev det. Iofs är skolans plåtar lite mindre än vanliga, men ändå. Så nu ligger det elva hembakade pizzabitar i frysen. *mums* Blev ju egentligen tolv, men en stoppade jag i mig direkt.. :-) Fattar inte att jag inte tagit mig i kragen och gjort det för länge sen, jag har ju en hel del tid över här ibland..

Har kollat Matrix-triologin igår och idag. Har sett ettan många gånger, men tvåan och trean bara en gång var tidigare, på bio. Det är bra filmer. Men ettan ligger ju hästlängder före de andra. Kan ju iofs ha något att göra med att jag inte är så intresserad av att titta på folk som slåss och skjuter på varandra. Ettan är riktig film. Tvåan är uppbyggd kring närkamper. Mycket snygga, om vi bortser från de scener där det är såå tydligt datagjort att man tror att man tittar på ett tv-spel.. Trean är också den uppbyggd kring kamper, men denna gången i lite större skala.. Hm, för att summera. Ettan kommer jag förmodligen se många gånger till, den är fortfarande bra. Tvåan och trean, nja, kan väl se dem fler gånger så, om du ändå ska titta. Och om det inte gör något om jag råkar slockna mitt i.

För den som inte vet, Sara är jättebra på att somna mitt i de värsta fightingscenerna. Vilket kan bero på kombinationen av stängda ögon (min fantasi är livlig så det räcker och blir över) och en skön soffa. Spelar ingen roll hur bra filmen är, har man suttit så i tio minuter så är det väldigt lätt att börja glida bort.. :-)

Alltså, jag är inte så känslig att jag inte kan se två som pucklar på varandra på film. Det är när det kommer till spetsade människor och avhuggna kroppsdelar och en hel massa blod, som jag föredrar att inte titta..

Nu ska jag gå och se om Jenny är på internatet. Vi ska tydligen städa TV-rummet och lite till denna veckan, bäst att få det gjort.. Sen ska jag dansa, är inte ett dugg laddad, men det får väl gå ändå. Och sen ska jag ringa min kompis. Den här gången ska det gå bra, nu har vi bestämt tid.. :-)
SolSara @ 3/02/2006 04:55:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Pizza och Matrix

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates