Nyår


söndag, januari 1

Gott nytt år! Då var det 2006 nu. Hur lång tid kommer det ta i år innan man lär sig skriva det? Fast det går ju lättare för varje år. Blir mer rutin på det. Annat var det när jag var liten, då tog det flera månader innan jag lärde mig att det var ett nytt år..

Nyår firades hemma. Med hela familjen. Det var inte någon som ville umgås med oss. :-) Men det var kul iaf. Käkade tacos. *mmm* Lekte lite. Spelade Settlers (jag vann!). Kollade på Det våras för rymden (se Humor-filmer, 28 dec) och åt lite snacks. Somnade en stund närmare slutet. Var ute en mycket kort sväng och tittade lite på några små raketer. Gick in och umgicks med hunden. Som visade sig inte vara ett dugg skotträdd, åtminstone inte inomhus. Rörde inte ens på öronen när Stefans ballonger small så att väggarna i huset skakade. Sen gick jag och la mig, myste i sängen. Löste lite japanska korsord, har inte gjort det på länge nu. Somnade efter att Sebastian äntligen kommit in och efter en kvarts hostande lyckats somna. Stackarn, det låter förfärligt varje gång.. Men det var ett bra nyårsfirande, lugnt. Och mysigt vara hela familjen ibland också..



Så här ser det ut här nu. Har ju snöat konstant i flera dagar känns det som. Visst är det fint med snö. Men lite lagom räcker ju.. :-)
SolSara @ 1/01/2006 10:15:00 fm | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Nyår

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates