Inatt jag drömde något som...


fredag, december 30

.. jag aldrig drömt förut. Tror jag inte iaf. Å andra sidan så sägs det att man drömmer mycket mycket mer än man kommer ihåg. Även om man nu råkar komma ihåg ganska mycket.

Men det här kommer jag iaf ihåg från inatt:

Jag kommer in i köket. Mamma sitter på sin plats vid köksbordet. Hon tar en titt på mig och säger sedan:
"Men Sara, är du kär nu igen?"
Jag snörper lite på munnen och känner mig en aning förorättad. Anser mig själv vara en hyfsat sansad ung kvinna, blir sällan kär och även när jag faktiskt blir det så är det inte någon blind förälskelse eller något sådant. Hurvida jag nu faktiskt är kär eller inte har inte så mycket med saken att göra. Mamma tar åt sig lite och börjar förklara sin kommentar.
"Ja, det var ju flera månader sen du senast såg så där fånigt lycklig ut så fort din mobil började låta. Tills nu."

Hoppsan. Tja. Mamma har aldrig kommenterat det (förräns inatt då), men Emelie hade ju en del att säga om hurvida jag var kär eller inte för några månader sedan iaf. Och när jag tänker efter så ser jag nog fortfarande likadan ut, när det börjar pipa. :-) Så jag får nog erkänna. Jag är väl kär då. (Om man har en ganska snäll definition på "kär", det är som sagt ingen blind förälskelse eller så..)
SolSara @ 12/30/2005 01:21:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Inatt jag drömde något som...

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates