Middagsro


torsdag, december 29

Det finns ingen middagsro i vår familj. Idag tog det inte ens en ynka kvart, innan alla sex som var hemma hade fått i sig maten och lämnat bordet. Sorgligt egentligen. Det var ju inte så att någon hade bråttom till något annat direkt.

Har fått med mig den dåliga ovanan hemifrån. Hemma brukar jag vara klar sist nu för tiden. Men med andra händer det ganska ofta att jag är färdig först. Det bara blir så. Ser du mig äta fort, säg till. :-) Måltider ska vara lugna och sköna pratstunder med trevligt sällskap.

Men en sak har vi iaf kunnat hålla ganska bra i vår familj. Att alla ska äta samtidigt, om det går. Både middagen och kvällsmaten. Det är bra. Tycker det är tråkigt när familjer inte ens äter tillsammans längre.

Jag vill att matbordet ska vara en plats för härliga samtal och god mat. Både lugn och ro och skratt. Gemenskap.

Något annat jag vill ha är stort och ljust badrum. Usch vad liten toaletten är här hemma. :-)
SolSara @ 12/29/2005 10:58:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Middagsro

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates