Summering av Julen


måndag, december 26

Firade hela julen hemma med familjen. Inte så lugnt och stilla som det låter kanske, är ju ganska stor familj, trots att det inte är några andra med än mina föräldrar och vi ungdomar.. :-) Julafton var mycket trevlig. Var i kyrkan på midnattsmässa. Inte svenska kyrkan då, utan frikyrkan. Väldigt mycket sång och musik. Men det är mysigt. Syrran och hennes kompisar spelade och sjöng ett par sånger. Okej, det var väl inte klockrent, men de är ju ändå bara 13 år och det här var nästan första gången de fick sköta sig helt själva. Lite träning och lite självförtroende så skulle det låta riktigt bra.

Juldagen började med gemensam frukost/fika och sedan julklappsutdelning. Lagom mysigt och roligt. Syrran älskar få paket, så hennes "stora" julklapp var inslagen sådär en tre gånger, i vältejpade kartonger och inslagninspapper. Ni kan ju försöka föreställa er hennes förtvivlan, när hon äntligen fått upp första lagret papper, och det börjar låta väldigt misstänkt från paketet. Ja, sådär som det låter överallt nuförtiden. En del paket är ju svårt få upp i vanliga fall. Om man dessutom är väldigt stressad går det inte bättre.. :-) Men kul var det att se hennes ansträgningar. Efter en lång stund fick hon iaf fram sin älskade telefon. Sen var hon nöjd.. :-)

Hennes andra julklapp har också blivit väl använd under det senaste dygnet. Har ett Nintendo Gamecube stående uppe vid TV:n. Så hon fick Marios dansmatta. Mycket bra faktiskt. Mario-spelen är sådär gulliga och fina med riktigt bra grafik. Och så blir hon ju faktiskt tvungen att röra på sig. :-) Det dunkas för fullt uppe vid TV:n, eftersom alla bara måste prova det. Har provat lite, men är inget vidare på att göra sånt där när folk tittar på.. Dessutom är det ganska svårt koncentrera sig när det sitter fem pers bakom en och ger "tips och råd". Suck.

Har spelat en del Settlers istället. Simon införskaffade ett, efter allt mitt prat om det. Och de andra fastnade direkt. :-) Har vunnit alla gånger jag spelat hittills, så igår fick jag inte vara med.. Men det gjorde inget, jag pratade lite i telefon sen iaf och det var mycket roligare..

Själv fick jag ungefär det jag önskade mig, efter att funderat länge och väl för att komma på något alls.
  • Lite pengar så jag kan ta mig till Sthlm om ett par veckor.
  • Ett par pyjamasbyxor. Jättefina, men stora, funderar på att försöka byta.
  • En datormus till min laptop. (Som inte ens fungerar just nu, måste se till att lämna in den någonstans..)
  • Två cd-skivor med Trolles trafikskola, kan vara väldigt kul att ha.. :-)
  • De sista delarna till min finservis.
  • En sån där knivmagnet, så nu måste jag se till att flytta till eget snart.
  • En "till min dotter"-bok från mamma.
  • Boken Små citroner gula. Bra, men skiljer sig inte så mycket från alla andra i den stilen. Ska jag läsa sådana böcker föredrar jag Marian Keyes eller Maeve Binchy.
  • En ask med Marianne-godisar.

Jag är inte särskilt noga med sånt här med presenter. Vill man ha något kan man köpa det själv, egentligen. Men det är kul att ge. Har ändå saknat det lite i år, när jag inte skaffat en hel hög med julklappar själv till alla. Och det allra bästa den här julen har inte haft något alls med julklappar att göra. Eller isen på sjön eller snön som kommit. Inte ens alla trevliga julhälsningar jag fått. Och inte familjen heller, hur kul det än är vara hemma tillsammans med alla. Men vad det allra bästa är, vet bara jag. Och kanske någon till. Annars vet den personen det nu, efter att ha läst detta. :-)
SolSara @ 12/26/2005 01:22:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Summering av Julen

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates