Igår = bra. Idag = mindre bra.


måndag, januari 30

Igår blev det visst sånt där långt kyrkkaffe igen. Börjar bli en trevlig vana. :-) Det är ett härligt gäng, jag trivs med dem. Så jag har ursäkt för att jag inte skrev igår, när jag var tillbaka på skolan typ kvart i elva igår kväll så kände jag helt enkelt inte för att ta mig ner hit och sätta mig vid en dator..

Vad vi gjorde? Ähh.. Fikade. Lagade mat. Åt mat. Pratade. Pratade. Lekte en ordlek. Lekte en lära-känna-varandra-bättre-lek. Köpte bröd, chips, dip och godis. Hyrde "Liar, Liar", käkade smörgås, drack te och stoppade i oss onyttigheter. Sen hade det visst blivit sen kväll. :-)

Hade livliga diskussioner om alla möjliga och omöjliga saker, mycket relationsbaserat. Typ, om du av någon anledning _måste_ sova i samma säng som en kille, skulle du välja en som är singel eller en som är förlovad? Det självklara svaret är ju egentligen: beror ju helt på vilka personerna är och hur man känner dem. Men bortsett från det? Jenny hävdade bestämt att hon skulle föredragit den som var förlovad, eftersom det är säkrast, lixom. Minst risk att han hittar på dumheter. Jo, så kan man ju resonera också. Men för mig skulle det bero helt på vem personen är. Och om dessa två kan bedömas helt likvärdiga (även i fråga om att "utnyttja tillfället"), så skulle jag välja singelkillen, så behöver vi inte ens fundera på huruvida fästmön kommer ta illa upp eller inte.

Och så kom jag och Emka fram till att vi har känt varandra i flera år. Eller ja. Känt och känt. Tänkte på det redan när vi träffades första gången, smeknamnet Emka klingade välbekant. Men tänkte inte så mycket mer på det då. Kom först efteråt på varifrån. Men nu kom jag ihåg fråga. Och jovisst var det hon. Vi hängde ett tag på UngTro-chatten båda två. En chatt som för övrigt är totalt död nuförti'n.. Delade lite erfarenheter kring C. Visste genom en annan som också hängde där, att hon haft liknande problem..

Men allt det där var igår. Idag har jag varit helt osocial. Den längsta mening jag sagt till en person IRL var: "Jo, hon har kommit iaf." Kan ju iofs ha något med PMS att göra och att jag känner mig allmänt trött och grinig.. Dessutom muppar sig internatets VHS-spelare och jag vet inte vad man ska göra åt det. Jag som så gärna ville se lite GAS förut, men det gick inte. Och nu funkar inte Flow. Mina pengar från CSN har inte kommit än och pappa är inte hemma, så jag kommer inte kunna betala mina räkningar i tid. Börjar dessutom få ont i halsen. Eller, har haft det till och från i över en vecka, men nu börjar det bli värre..

Nu babblar jag. Förlåt. Totalt ointressant, jag är tyst.
SolSara @ 1/30/2006 07:59:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Igår = bra. Idag = mindre bra.
Trivs med under våra söndagar. Skönt gäng. Patrik kan vara riktigt rolig ibland. =)

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates