Minnesförlust


tisdag, december 6

Ibland blir jag rädd för mig själv. Har konstiga minnesluckor. Ok, det är väl en sak att man glömmer bort en del saker ibland, särskilt när man ska göra något tråkigt. Men som idag, var nog tredje gången på rak som jag glömde bort min tvättid. Och jag som faktiskt gillar att tvätta. Det är liksom mysigt..

Men värre är det när det handlar om större saker. Som för ett par år sen. Jag kom hem från församlingsmötet, helt förvånad över nyheten att pastorn skulle sluta. När jag berättar det för pappa så informerar han mig om att jag en eller möjligen ett par månader tidigare suttit och diskuterat detta med honom vid matbordet. Tjena. Jo, när han väl nämnde det så kunde jag kanske dra fram något litet minne om det.

Och i helgen t.ex. så pratade vi om mammas mobiltelefon. Jaså, så hon har skaffat egen telefon nu äntligen, tänkte jag. Det tog ett helt dygn innan hjärnan hann med att bearbeta detta. Plötsligt slog det mig att jag visste ju faktiskt mycket väl att mamma hade telefon. Visste ju t.o.m. vilken av alla pappas gamla det var hon använde. Hon hade ju haft med den när hon och jag för en dryg månad sen var i Alingsås. Döh.

Och detta är bara några av alla gångerna. Och sen måste det ju finnas hur många som helst som jag aldrig kommer på att jag har glömt, då det inte kommer något sånt där ögonblick när det dras upp. Och tillfällen då det borde komma upp men jag verkligen har glömt så ordentligt att jag inte kan komma ihåg att jag redan visste det.

Kommer nog bli dement tidigt..
SolSara @ 12/06/2005 04:48:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Minnesförlust

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates