Div. Bilfunderingar


måndag, december 5

Om någon som läser detta har en bra artikel/bok ang. konsumtions-samhället och särskilt dess utveckling fram tills idag, kan väl vara så snäll och visa var? Googla hjälpte inte mycket..

Jag gillar köra bil. Om man har tur och ska köra långt kan man ju få flera timmar för sig själv att bara tänka. Men du gör ändå något samtidigt, så du kan inte krångla in dig i allt för komplicerade tankar. Måste ju fortfarande ha kvar en viss uppmärksamhet på vägen. Och som avbrott i tankarna kan man gala med i en bra radiolåt någon gång ibland. (Har ingen cd-spelare i bilen, och typ bara två bra kassettband..) Perfekt med andra ord. Dessutom är själva körandet kul också, om det inte är en jättetråkig väg, eller en livsfarlig motorväg (= känner mig en aning osäker när jag drar förbi stora långtradare i min lilla corolla-88, har haft både Fysik A och B och vet vad det är för krafter inblandade i dom hastigheterna.)

Har lärt mig en sak de två senaste dagarna. Att ett ställe typ 7 km från oss (hos mina föräldrar alltså) på väg mot stan är farligt när det är snö på vägen. Har ju vart lite snö de senaste dagarna. Stället ifråga är ett krön och en sväng. Samtidigt. Med dålig sikt. När jag körde in brorsan till tåget igår såg vi en varningstriangel och tydliga spår efter en bil som vart nere i diket nyss. När jag en dryg timme senare åkte förbi tillbaka stod det en bil i diket på andra sidan.

När jag skulle köra upp till skolan idag var vägen relativt fin, så jag drog på lite. Upptäckte att det var visst lite snö kvar på vägen på just detta ställe och bromsade in. Kommer ihåg att jag tänkte "hoppas jag inte får möte med något stort, kan nog inte bromsa mer och svänga undan samtidigt" (underförstådd tanke: i den här modden, för då hamnar jag nog i diket..) Nej, jag fick inget möte. Puh. Däremot såg jag att det varit någon annan som inte haft samma tur. Stod nämligen en bil i vänster dike, baken i diket och fronten på vägen. En mosad front. Aj då. Hm, hoppas det gått bra bara med dom som var i..
SolSara @ 12/05/2005 09:01:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Div. Bilfunderingar

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates