Leka är Kul


torsdag, december 15

Igår var lätt bästa kvällen som varit på internatet under hela hösten. Förra året hade vi sådana här kvällar lite då och då, men det har varit väldigt ont om dem denna hösten. Men nu så. Planerade för flera veckor sen in att vi skulle ha en sådan här mys-gemenskaps-kväll tillsammans.

Började med att äta kvällsmat ihop. Jag var trött och irriterad och kände att jag helst ville slippa. Men sen kom jag ihåg en del som jag tänkt innan, och bestämde mig för att ge det en chans och stannade kvar, utsikterna för att det skulle bli bra var ändå goda. Många var redan ganska flummiga.. Till kvällen hade alla dessutom tagit med sig massor godis, så efter vi ätit mat, slängde vi oss över ett femtontal godis, choklad och chipsskålar. Efter ett par timmar kom det även en bunke med chokladpudding.. :-)

Sen började vi leka. Oj oj. Jag älskar sånt här! Jag må vara vuxen i år räknat, och tycker väl jag är hyfsat mogen ändå, men få saker är så roliga som att leka ett stort gäng tillsammans.. Först blev det kändisleken. Då skriver alla upp en massa kändisar på små lappar och lägger i en skål. Sedan ska man på en viss tid förklara så många lappar som möjligt för sitt eget lag. När tiden är ute är det nästa lags tur, osv. När lapparna är slut, räknar man ut vilket lag som har vunnit (=flest lappar) och lägger tillbaka lapparna i skålen. Då börjar nämligen rond två. Den här gången får man enbart säga ett enda ord som förklaring till lappen. Sen finns det en tredje rond, som vi hoppade över. Då är det charader som gäller, återigen med samma lappar..

Det märktes vad det var för folk som var med och lekte. De tre namn som var minst tre gånger var, var "Paulus", "Runar" och "Carola". *hmm*

Valet av nästa lek sade också rätt tydligt vad vi kom ifrån för kretsar. Vi körde nämligen Maffia, ett mycket enkelt rollspel som leks i de flesta frikyrkor i trakten. Det är nog en av mina favoritlekar. Körde det mycket på Tonår för några år sen, men det var ganska segt ibland. "Jag är Bonde. Jag sov." var standardförsvaret. Hur roligt är det? Men igår var det fart. Maria var tvungen analysera allt in i minsta detalj, "Han gjorde så. Hon sa så. Och Han ser mysko ut." Är också rätt aggressiv när jag leker Maffia. Åtminstone en gång blev jag utröstad för att jag pratade för mycket och spekulerade lite väl vilt över vilka som kunde vara skyldiga. Jag var helt oskyldig, men det hjälpte inte, de trodde mig inte. Nästa gång var jag maffia. Var tre personer kvar till slut. Jag, Maria som var Läkare och Malin som var Bonde. Tog en evig tid innan Maria äntligen fick med sig Malin och de röstade ut mig. Men men, gick nästan.. :-)

Folk började ju så småningom droppa av, ändå skola dagen efter och så, men vi var ett gäng som var kvar länge. Pratade div. andra roliga lekar/sketcher/driva-med-folk-på-läger-grejs. Diskuterade stuntmanna-yrket och att vara kristen i kändisvärlden (Svante är proffsstuntis..) och en del om skolan. Trevligt.. Som ni nog förstått, med tanke på hur länge jag svamlat nu..

Idag mår jag bra. Kanske t.o.m. kan plugga lite i eftermiddag, trots lång dag med föreläsning? (Även om den var väldigt intressant..)
SolSara @ 12/15/2005 03:19:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Leka är Kul

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates