Prestationsångest


torsdag, december 8

När jag för sådär ett par månader sedan lämnade in den första riktiga uppsatsen som vi skulle göra, tänkte jag att det skulle bara vara så skönt att bli godkänd. Och sen fick det vara bra med det, hade inte en tanke alls på att ens hoppas på något högre. Var bara glad över att den äntligen var färdig.

Men sen gick ju veckorna och efter ett tag kommer det ju ändå. En liten tanke, tänk om man faktiskt skulle kunna få VG.. Det hade ju inte vart fel lixom.

Fick tillbaka den idag och är överlycklig! Fick ett VG.. Hade inte vg på alla delar, men vad spelar det för roll? Det är ju slutbetyget som räknas.

Så nu fick jag helt plötsligt en smärre ångest inför nästa, liknande, uppsats som ska vara inne om en månad och som jag ännu inte börjat med. Kan ju inte göra sämre ifrån mig då.. Iofs är det en annan lärare, men nu har jag satt ribban högt för mig själv. Egentligen spelar det ju ingen roll. Det är inget betyg som jag kommer få använding av på något sätt, ett G räcker ju gott, så man får lite högskolepoäng. Läser ju detta året bara för att det är kul och intressant. Och ändå kommer allt det gamla tillbaka, Sara bara måste göra så bra som hon bara kan. Plugg, skola, prov och uppsatser är ju det enda hon verkligen kan.. Tänk om jag bara får G på nästa uppsats, det skulle ju vara en riktig katastrof. Eller? *suck*
SolSara @ 12/08/2005 09:34:00 fm | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Prestationsångest

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates