Manlig eller Kvinnlig Kvinna?


måndag, juli 10
Här finns dock något intressant.

Ringfingret avslöjar dig

Så, vad tror ni, har jag en manlig eller kvinnlig hjärna?

Tänk riktigt noga. Är jag tävlingsinriktad? Duktig på att tänka rumsligt? Eller är jag mer empatisk och språklig?

Nyfiken? Det här ska tydligen avslöja mig.

(syns inte så tydligt kanske, skillnaden är större IRL och ännu mer på andra handen..)

Äh, jaha? Är ni verkligen säkra på detta? Jag är visserligen ingen überspråklig person, men jag har nog alltid betraktat mig som en ganska kvinnlig kvinna. Förutom att jag är högerhjärnad då, och där sitter en del "manliga" egenskaper.

Jag menar, tävling i all ära, men jag tillhör ju dem som ser allt som en lek och som kan göra värsta bad beten i pokern för att få slut på det hela så jag får gå och äta någon gång, typ. Och tänka rumsligt? Sånt är svårt när man inte är något vidare på avståndsbedömning. Finns en anledning till att jag har noll bollsinne. Och det borde tyda på dålig rumsligt tänkande, när man inte kan tänka ut att volleybollen kommer hamna en halvmeter till höger om en.

Antingen har jag bedömt mig själv fel, eller så tillhör jag de där individuella variationerna. Eller så har forskarna återigen lagt våra pengar på totalt onödiga saker som egentligen inte alls stämmer när det väl kommer till kritan.

Andra bloggar om: ,
SolSara @ 7/10/2006 09:43:00 fm | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Manlig eller Kvinnlig Kvinna?
Oh... en karlakarl till.

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates