Frågor om bloggande


måndag, juli 10
Uppdatering: Ett tack till Fredrik, snodde listan rakt av från hans blogg. :-)

Hur kom det sig att du började blogga? Varför alltså?
Hälften av de andra garnstumparna började på en gång, så jag råkade hänga på trenden och skaffade en jag också.

Det här med blogg var ju sommarens fluga. När upptäckte du fenomenet blogg?
I början av sommaren 2005. Läste garnstumparnas bloggar.

Vad handlar din blogg egentligen om?
Mig? :-) Mitt liv och mina tankar. Eller snarare mitt icke-liv och icke-tankar.

Vad vill du uppnå med ditt bloggande?
Uppnå? Javisstja, ska ju bli seriös, då måste man ha ett mål. *återkommer*

Tröttnar du aldrig på att blogga? Prestationsångest?
Tröttnar gör jag inte, men prestationsångest får jag varje gång jag läser en välskriven blogg. Vet att jag kan göra lika bra, men orkar aldrig ta tag i det.

Känner du att du har ett ansvar gentemot dina läsare att skriva bra?
Hm, lite grann. Om jag knappt skrivit något vettigt på en hel vecka så börjar jag leta efter något intressant att skriva om..

Kan man skriva vad som helst i en blogg?
Kan kan man väl alltid, men ibland önskar man att en del haft vett låta bli tala om en del saker, för andras skull.

Vad skriver du inte om i bloggen och varför?
Sådant som är verkligen totalt ointressant. Skriver också väldigt lite om privata saker i stil med killar, den personliga delen av min tro och andra tankar.

Läser du andras bloggar? Om ja varför och vilka? Om nej, varför inte?
Ja, dom jag känner som jag vet om har blogg. Sen har jag börjat läsa en del "stora" bloggare också, typ Åsiktstorped och det gänget, men det sker till och från.

Om du måste nämna en "bloggidol" vem blir det då och varför?
Hm, en blandning av många. Hittade en som skrev grymt, men har tappat bort vem det var.

Hur många besökare har du i snitt per dag?
25-30. Inte så stor koll hur många som är unika av dom, vet att det finns ett par som kollar flera gånger/dag.

Vilka är dina läsare?
Vänner och familj, sådana som trillat in via knuff/nyligen samt sådana som hittat inlägg på google eller altavista.

Vilka vill du ska läsa din blogg respektive inte läsa?
Alla får väl läsa, men ska man läsa allt så får man tala om det också, tack gärna.

Vilka reaktioner har du fått på din blogg?
Hm, får inte så många reaktioner. De mer seriösa jag har fått har varit att det är kul läsa för jag skriver om sådant som jag aldrig pratar om, man får lixom veta vad jag tänker på. :-/

Hur länge kommer du att fortsätta blogga?
Lär nog hålla på ett tag, mitt mål är ju att bli seriös.

Hur kommer du att se tillbaka på din blogg i framtiden?
Som något som började i ren desperation (behövde skriva av mig) men som slutade som ett seriöst projekt på vägen att bli vuxen.

Hur kommer du att spara dina blogginlägg för framtiden?Än så länge får de plats på webbhotellet. Skulle det krisa där får vi väl hitta på något. Skulle inte vilja radera, är minst lika kul för mig att läsa gamla inlägg som för dig. :-)

Bloggfenomenets framtid?
Ett litet tag till kommer det vara på uppgång, sedan kommer folk fatta att det finns alldeles för många, tröttna och sluta blogga. Kvar finns några seriösa och några fåntrattar (som jag) som inte fattat att det är ute att lägga ut sina liv och tankar offentligt på en blogg.

Vad har bloggen gett dig?
Avlastning för mina tankar så jag fått tid tänka på viktiga saker, tidsfördriv, bra för utvecklingen att kunna prata om mig själv. Blogg var en fullträff för SolSara.

Andra bloggar om: , , ,
SolSara @ 7/10/2006 05:38:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Frågor om bloggande
Åh! Denne gammla listan... har gjort samma.. finns låååångt ned i min bloggs arkiv... :)
Det är intressant att läsa dina svar...

Ch-h-h-heers!

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates