Fotbolls-VM


onsdag, juni 21
Ska börja med att säga att mitt sportintresse inte är särskilt stort och jag har verkligen noll koll. Men har senaste åren börjat inse att det är rätt spännande att se lite större matcher av olika slag. Dessutom är världsomfattande sport väldigt bra för världsfreden. Så jag stödjer det helt bara av den anledningen.

I går var det alltså fotboll. Sverige - England. Missade första halvlek. (Var på bönegruppen, bön är viktigare än fotboll. Faktiskt.) Missade dessutom första minuten av andra. (Tog liten stund avsluta internetandet.) Jag kom alltså lite mer in i matchen när det redan stod 1-1. Vilket var mer än många hade förväntat sig om jag fattat rätt. England må vara ett överskattat lag, men det jag sett av Sverige så tycker jag nog att svenskarna överskattar sitt eget lag också. Redan innan VM drog igång så ansåg jag mig vara nöjd bara vi klarade oss igenom gruppspelet. Sedan får vi väl hoppas Sverige plötsligt blir bättre när de möter hårdare motstånd.

Hade lite svårt få koll på läget igår kände jag. Publikbruset överröstade kommentatorerna och jag har fortfarande för dålig koll på fotboll och Sveriges lag för att kunna följa det helt på egen hand utan den hjälpen. Trots Sveriges mycket farliga hörnor så kändes det lite segt. (Men det kanske är för att jag fortfarande mest har kollat på ishockey.) Båda lagen skulle ju vara fullt nöjda med oavgjort. (Hur bra är egentligen Isaksson som målvakt?) Men när så England fick in sitt andra mål med bara några minuter kvar blev det liv i luckan. Både på plan och i vår soffa. Drog upp knäna direkt i spännande-ställning. Men visst. Skam den som ger sig och Sverige lyckades kontra. *puh* Tur vi har ett par stjärnspelare ändå i laget.

Tyskland på lördag. Kämpa, kämpa så kanske vi lyckas ta dem. Det är ju Tyskland, kan ju inte låta dem vinna, även om de nu är ett bättre lag. Eller hur? *Heja Sverige*



Fast kanske skulle åka till Nyhem på lördag? *hmm*

Simon Bank har lite större koll på läget än jag..

Andra bloggar om: , , , , , ,
SolSara @ 6/21/2006 08:23:00 fm | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Fotbolls-VM
Har vi inte gått igenom det här någon gång. Ishockey är tråkigt, det är för många matcher och för få länder. I fotboll däremot är det verkligen världsmästerskap. Mycket bättre. Dessutom är planen större så att man inte måste se folk vända hela tiden.

Nej Nej. Fel. Ishockey är ju roligare just därför att det är mindre plan så det händer lite mer. Spelarna måste vara aktiva hela tiden de är på planen, spelet vänder ständigt. Det blir betydligt fler skott på mål och för det mesta mer mål. Roligare att titta på helt enkelt. :-) Men att det är lite för många matcher och för få länder kan jag hålla med om, det borde vara lika stort som fotboll.. :-P

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates