Härmed Nykterist


lördag, juni 10
Idag blev Sara officiellt nykterist. Har praktiserat nykterism hela mitt liv, men efter att diskuterat alkohol en del med några kompisar på sistone, så blev det ordentligt gjort idag.

Den lokala marknaden gick av stapeln idag och när jag gick som bäst omkring där och tittade på allting, så räcker en söt gammal gubbe fram en plastmugg till mig. Tack så mycket, jo det var gott. Så det är fläder? Mmm.. Jahopp, men visst, ja, jag har ju funderat på IOGT-NTO länge. Inga problem, dricker aldrig mer än lättöl ändå, så. Och gratis första året låter ju bra. Jomen, så, då var det underskrivet här och fint. Åh, får man en flaska med den där godtemplardrickan också?! Skakade fint i hand med den andra gubben och fick en kram av den första.

Om man går ur och sen blir medlem en gång till, får man en ny välkomstkram då?

Jag anser inte att det är en synd att dricka alkohol i sig, men Bibeln avråder på många ställen från att dricka sig berusad och vad jag sett av världen så kan jag förstå varför. Även om jag själv inte har några problem med att dricka även lite starkare alkholdrycker i lagom mängd, så vill jag inte ställa upp på något som har förstört så många människors liv. Alkoholen är just nu ett stort samhällsproblem och som kristna borde vi stå på rätt sida av problemet. Ställa upp så mycket vi kan, hjälpa dom där dom är, men också visa på att man inte måste dricka sig full. Förebyggande arbete är värdefullt. Heja Patrik, vars nya jobb är att skapa ett nyktert Jönköping och göra sig själv arbetslös. :-)

Andra bloggar om: ,
SolSara @ 6/10/2006 08:06:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Härmed Nykterist
Välkommen in i gänget så att säga. Hopppas du och patrik hänger med på några möten till hösten med IOGT jag var med på några men kände mig lite ensam bland alla gubbar och tanter.

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates