Små saker kan ge tillfällig lycka


måndag, mars 20
Det finns saker man blir glad av och saker man blir_glad_ av.

En sak som man blir _glad_ av:

När man suttit i ett par timmar och renskrivit en hemtenta. Inser att man inte lyckats fylla utrymmet som läraren satt för varje fråga. River sitt hår och lyckas få till ett par rader här och där. Ändå inte fått ihop så mycket som det ska vara, men ger upp och sätter sig för att redigera texten.

Kollar upp på storleksangivaren. Inser att den är satt till 10. Anledningen att jag inte sett det tidigare, beror på att det inte är min dator och wordfönstret var satt till 117%. Jag använder alltid 100% på min. Med 117% ser 10 ut som 12 i storlek.

Gissa om man blir _glad_ när man inser att man hela tiden hade lyckats pricka in helt rätt mängd text till varje fråga! Eventuella onödiga meningar kan återigen redigeras bort och läraren kommer om inte annat bli nöjd för att någon fixar hålla sig till utrymmet.. :-)
SolSara @ 3/20/2006 02:39:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Små saker kan ge tillfällig lycka

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates