Gudstjänst


söndag, mars 26
Jag måste skärpa mig med bloggen igen. Inte för att jag känner att jag måste skriva, utan för att jag vill skriva. Och skulle ju börja skriva om lite intressantare saker någon gång. Fast idag känns inte som rätt dag, är trött och seg just nu och så mensvärk uppå det. Gav efter till slut och tog en värktablett så det har åtminstone lugnat ner sig lite, men det känns ju ändå även om det inte gör direkt ont.

Hade gudstjänst idag med basgruppen. Verkligen rätt dag att ha hand om förmiddagsmöte på. Som om man inte går upp tillräckligt tidigt en sån söndag i vilket fall, så snodde de en timma av natten också. Men iaf, vi kom iväg till slut, lite senare än vi tänkt och styrde bilen mot Skärstad. Blev fint mottagna och lyckades efter lite om och men hitta kyrksalen. Vi hade visst råkat gå in bakvägen och hur vi än tittade och ryckte i dörrar så kunde vi inte se någon. Men med lite hjälp från kökspersonalen så löste det sig.. :-)

Började förbereda oss. Hängde upp ett tält (jag hade alldeles glömt bort att jag skulle ta med mitt överkast) och övade igenom lite drama. Kvart i tio, mötet skulle börja halv elva, började det komma en del folk. Vi stod ganska fundersamma och när kyrksalen något senare är halvfull började vi ju ana oråd. Japp. Naturligtvis så hade de ändrat tiden för mötet från halv elva till tio, men råkat missa att tala om det för oss. En snabb tackbön för att vi hunnit ordna det vi skulle samt en snabb bön för att det skullle gå bra, sen körde vi!

Och jag tycker nog det gick bra. Skulle vara familjegudstjänst och vi satsade på barnen. Rörelsesånger, handdocksdrama och lekar (med både vuxna och barn). Och försökte få barnen delaktiga i allt. Och det funkade ganska bra i alla fall, även om det var lite trögt lyckas få upp några till lekarna, men det var väl ganska väntat. Lite stoj och stim eftersom alla förskolebarnen var med också och det var hela tiden barn uppe på scenen, men jag trivs när det är så. Om det inte duger för andra så får de väl hålla sig borta från familjegudstjänster.. :-)

Får hoppas jag har något mer intressant skriva om nästa gång, ska försöka tänka ut något ämne där jag har lite åsikter jag kan dela med mig av..
SolSara @ 3/26/2006 02:24:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Gudstjänst

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates