Framtiden - en vecka, en period, ett år


tisdag, mars 21
*mummel* *gruff* *mummel*

Bara för att jag är klar med hemtentan, så har rektorn och kursledaren (inte den aktuelle läraren) bestämt att vi kunde få uppskov en vecka. Jag som ville lämna in och känna mig nöjd. Nu kommer jag sitta en vecka och tänka på all tid jag skulle kunna lägga ner på att få till den bra, och inte bara "gjord", som den är nu. Men inte jag orkar ta tag i det en gång till..

Dessutom har jag annat för mig. Fick ett rejäl hjärnsläpp tidigare idag och bestämde med Ingemar att jag ska försöka tenta av Kyrkohistoria 5 p. Läste den kursen ganska ytligt förra våren, så har ju redan grunden. Så nu ska jag läsa litteraturen och sen göra salstentan i slutet av maj. Tjena. Hur korkad får man va som frivilligt väljer att utsätta sig för en salstenta? Fast att jag är korkad ibland vet jag ju redan.. :-)

Utöver dessa 5 p, så börjar vi nästa vecka med Etik samt Troslära, vardera på 5 p. Ska bli intressant. Det är ju stora ämnen så vi hinner ju bara nosa på ytan, men det är ju bättre än inget iaf. Och sen är det sommaren. Vet fortfarande inte vad jag ska göra till hösten. Tänkte söka till ett högskoleprogram som jag inte kommer in på. Testa kan man ju alltid.. Men jobba eller nåt känns som det är dags för. Typ Jönköping. Inte så sugen på att vara kvar, men har ett kompisgäng här och inga kopplingar någon annanstans.. Sen kanske man kan se till komma ut i världen också, men vet inte vart eller hur eller ens varför.. :-)
SolSara @ 3/21/2006 08:04:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Framtiden - en vecka, en period, ett år

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates