Mjölkning


fredag, januari 6

Har jobbat ett par timmar nu i eftermiddag. Med att mjölka kor. Jo, det är visst kul! Tycker iaf jag.. Jag skulle aldrig vilja ha det som mitt riktiga jobb i framtiden eller något sånt, men det är ändå kul. Jag gillar det. Efter att ha jobbat ett år hemma tidigare, så går allt på rutin. Så man går där i mjölkgropen, gör det man ska och tänker på vad man vill. Om radion är snäll kan man lyssna på lite musik. Och kossor är väldigt trevliga djur. Även om man gör samma sak 75 gånger på en mjölkning, så är det inte enformigt. Det är ju en ny kossa för varje gång. Som är annorlunda. Så kan man hälsa lite extra på de man tycker om eller klappa lite lugnande på de som precis kalvat för första gången och är lite nervösa av att vara instängda. Det är lite kallt, blött och skitigt, men det gör ingenting. Jag trivs ändå. Skulle nog nästan kunna säga att jag är lycklig när jag får mjölka. Allt annat kan vara piss, men jag blir ändå glad av det.. Nämnde jag att jag inte alltid är som alla andra? :-)
SolSara @ 1/06/2006 07:34:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Mjölkning

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates