Vinterdäck


måndag, november 21

Är inte så bra på det här med bilar, men någonstans har jag snappat upp att man ska efterdra när man bytt däck, för att inte riskera att plötsligt åka på tre hjul.

Försökte därför övertala pappa eller brorsan till att göra detta (det var ju dom som hade bytt däcken från början ju..) Men det gick inte så bra.

Dom tyckte att jag borde klara av det själv. Eller så borde jag lära mig om det nu var så att jag verkligen inte kunde.

Var ju tvungen att kontra med att jag faktiskt skulle kunna klara av det helt på egen hand.

Och det givna svaret på det var ju naturligtvis: "Men varför gör du det inte då??"

*suck* Hjälpte ju inte hur mycket man såg liten och ynklig ut, det fungerade ändå inte.. Slutade med att jag fick göra det själv, medan pappa tittade på (han hjälpte mig dock få bort två av dom tre navkapslarna, då jag inte lyckades). Men det visade sig att det inte var ett dugg nödvändigt, lyckades inte rubba en enda av muttrarna en enda ynka millimeter..
SolSara @ 11/21/2005 06:57:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Vinterdäck

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates