Äntligen Dags


lördag, juli 15
Citerar mig själv:
Känner du att du har ett ansvar gentemot dina läsare att skriva bra?
Hm, lite grann. Om jag knappt skrivit något vettigt på en hel vecka så börjar jag leta efter något intressant att skriva om..
SolSara: Frågor om bloggande

Kunde lagt till att för varje timmme och dag som går utan att jag bloggar, desto större blir pressen att när jag väl skriver, skriver något bra.

Nu är det tre dagar sen jag skrev något. Inte för att det inte hänt något. Hade jag varit ambitiös hade jag kunnat skriva ett långt vettigt inlägg om rundan när pappa bröt foten i tisdags. Om resan till akuten och de timmar vi spenderade där innan jag blev hemskickad. Kanske med en parallelltext till hur det gick till när jag för sex år sen bröt handleden och fick göra samma resa, på många sätt lik pappas.

Men nej, det blev aldrig något av det.

Och det blev inte heller något annat skrivet, trots alla timmar jag suttit vid datorn. Fixar med nya bloggen. Fortfarande. Med ett helt nytt, ganska självihopknåpat utseende. Väldigt enkelt, men åtminstone mitt. Kommer förmodligen ångra mig och börja ordna med något redan färdigt utseende igen, men jag hinner lära mig en hel del under vägen.

SiteMeter är fortfarande intressant, även om jag kollar sällan. Vanligaste sökorden/taggarna är Zidane och Lars Winnerbäck. Hm. Om det var vad de sökte, så blev de kanske lite besvikna. Några kommentarer om de två herrarna har jag då inte fått. En intressant sak är att det blir fler och fler som kommer från bloggar.se och från söktjänster och färre och färre som kommer till sidan genom att skriva in adressen direkt. Innebär det att de andra blivit fler eller att mina "trogna" besökare gett upp?

Ett annat sökord som kommer upp lite då och då är Trolles Trafikskola. Intressant, det är fler än jag som minns dessa helt underbara barn-band. Det saknas just nu lyricslista på internet. Men sådant är väl olagligt lägga ut? Copyright och sånt va? Undra om det går fixa på lagligt sätt, typ med ett formulär. Man får skriva in sin mail och välja vilken text man vill ha, så kommer den rakt ner i mailboxen? För det är väl lagligt, att skicka texter privat till varandra?

Sedan har jag kommit på att jag faktiskt kan skriva bra. Det tar bara så hemskt mycket ansträngning så jag orkar bara inte med det. Skulle sett till att skriva ner det som från ingenstans kom upp i hjärnan igår. Det var suveränt. Ni hade förmodligen inte fått läsa det, men jag hade åtminstone haft något att titta på för att påminna mig själv om att jag kan.

Andra bloggar om: , ,
SolSara @ 7/15/2006 09:18:00 fm | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Äntligen Dags

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates