Frågeformulär


tisdag, april 18
Norpade denna från Tobbs. Alltid kul göra sånt här..

Höger- eller vänsterhänt: Jag är så vänster det bara går. Även vänsterögd och vänsterfotad.
Humör just nu: Glad! Jonathan, Holger och Koffe är här över natten!
Favoritgodis: Lakrits. Fast det mesta godis (utom gelé) går fint. Kvalité.
Är det nåt du absolut inte äter: Skaldjur. Inälvor. Isterfett.
Kläder just nu: Lappade favvojeans och stor mysig stickad tröja.

Musik just nu: Tyst. Senast: Savage Garden
Vad sa du senast: Det har jag redan glömt. Men det var nog något till Kjell. Typ: "mmm, ses!"
Favorit-hangout: Kollektivet
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: 1800-tal. England. Eller kanske Framtiden. Åka runt i rymden.
Sommarplaner: Jobba, läger, jobba, läger, jobba, läger, jobba. Hitta jobb och lägenhet till hösten.

Fisk eller badkruka: Badar sällan, men är ingen badkruka. Var fisk som liten och tröttnade väl.
Saft eller alkohol: Inte så mycket för något. Så lite socker och bubbel som möjligt. Fast riktig cider är gott ibland.
Hur många kuddar sover du med: Just nu tre. En att ha huvudet på, två för att skydda så jag inte dunkar i huvudet i sängkanten ovanför den.
Favoritväder: Soligt och lagom varmt. Lätt bris.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Sällskap. Något kul (typ kortlek). Sattelit-telefon.

Spelar du nåt instrument: Spelade piano i nio år. Men så gott som aldrig längre.
Morgon- eller nattmänniska: Dag-människa. Får jag bara min sömn, så spelar det ingen roll när jag går och lägger mig eller går upp. Men tidiga mornar är något alldeles extra.
Sparare eller slösare: Inte slösare. Pengar är till för att användas, men ska å andra sidan räcka till viktiga saker först. Kul får man ha om något blir över.
Bästa film: Kan inte välja. Beror på humör.
Tror på liv på andra planeter: Vad är liv? Kanske inte omöjligt, men har svårt tro det. Vi lär vi inte heller få veta.
Kommer du ihåg din första kärlek: Första "kär", eller första _riktiga_ kärlek? Tar den senare. Ja, honom glömmer jag inte.

Älskar du henne/honom fortfarande: På sätt och vis, ja. Han har en speciell plats.
Har du några homosexuella vänner: Inte vad jag vet om.
Tror du på mirakel: Japp.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja. Varför skulle det inte vara möjligt?
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja, har inte alltid bra tålamod med andra, men tolerant är jag nog.

Ser du på kärleken som ett misstag: Nej.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Någonstans mittemellan "så många som möjligt" och "så många som är praktiskt och ekonomiskt möjligt i dagens Sverige".
Bio eller promenad: Promenad. Fast man kan väl promenera till bion?
Är du kittlig: Ja. Och på alla möjliga ställen.
Snarkar du? Tror inte det. Möjligen när jag är förkyld.

Stjärntecken? Skorpion/Skytte. Stämmer inte in på någon av dem särskilt bra.
Rädd för insekter? Nej. Fast de kan hålla sig borta från mitt hår. Inte heller uppskattat ha dem innanför kläderna.
Äckligaste insekten: Sådana som krälar i kött. Typ larver/likmaskar (som Tobbs skrev.)
Största svaghet: Egoistisk.
Det här är jag bra på: Tycka om. Fundera och tänka.

Bästa bok? Bibeln? Jo, den är bra. Sen finns ju klassisker som Liftarens guide till galaxen och underbart roliga böcker som de om Skivvärlden, skrivna av Terry Pratchett. Gillar böcker.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Flyga. Eller bli osynlig.
Vad vill du jobba som? Hm. Det vet jag. Men alla behöver inte få veta än..
Chips, morötter eller godis? Allt? Fettsnåla chips (fett må förhöja smaken, men bara till en viss gräns. Sen blir man spyfärdig), nyskördade, svenska morötter och godis. Allt gott.
Pizza eller hamburgare? Svårt. Båda är gott, om de är välgjorda.

Skriver du dagbok? Räknas bloggen? Annars har jag inte skrivit dagbok sen jag var 12.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Inte tänkt. Men inte omöjligt. Har ju inte ens hål i öronen än. Och tatuering kan vara fint.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Välstädat för det mesta. Under kortare perioder organiserat kaos, tills jag tröttnar, storstädar och håller snyggt i flera veckor.
Gungar du på stolen? Mycket sällan. Sitter inte ofta på gungbar stol.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nej. Det skulle krävas mycket för det.

Vilken hand håller du gaffeln i?
Med två bestick: höger. Med bara gaffel: vänster.
Är du rädd för blod? Inte rädd. Men det är obehagligt. Mycket blod innebär ju stor skada. Och stor skada är inte trevligt.
Saltar du på maten? Bara om jag glömde salta under tillagningen.
Gillar du att sjunga? Kan diskuteras. Jo, egentligen. Men gör det ogärna när någon hör, eftersom det inte låter så bra..
Anser du att du är stark? Skämtar du? Jag är värsta klenisen..

Brukar du sola? Händer inte särskilt ofta. Tycker inte om att ligga och pressa, hur tråkigt som helst. Men ligger gärna på en filt ute och läser på sommaren, så det är väl lite sola kanske.
Vad gör du om du får hicka? Försöker dölja det, eller skämtar om det, eftersom det alltid sker vid fel tillfälle.
Röker du? Nej.
Snusar du? Nej.
Använder du knark? Nej.
Kaffe, te eller inget? Både ock. Har dock dragit ner på kaffet efter att nästan varit lite beroende av en mugg/dag förra året. Men tycker fortfarande kaffe är gott.
Har du en besatthet? Beror nog på hur hård man är. Har möjligen sorteringsmani. Ska kanske lägga in en bild på min VHS/DVD-hylla någon gång.
SolSara @ 4/18/2006 10:53:00 fm | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Frågeformulär

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates