Det som känns aktuellt


onsdag, januari 11

Skrev inget igår. Hade en riktigt bra dag. Första halvan. Kände mig bara glad. Kunde inte låta bli att bara hoppa lite, lite grann när jag var ute och gick. Men den dan sket sig sedan. Fast allt var inte jättehemskt, trots det som hänt. Hade ett väldigt bra samtal på kvällen. Det var lite jobbigt men det gjorde inget. Det är inte meningen allt ska vara lätt.

Ska till Stockholm i helgen. Har beställt tågbiljetter nu. Attans vad dyrt det är med X2000. De kan ju drömma om att jag har råd med det. Då får det helt enkelt ta någon timme längre och ett byte mer, för att komma ner i en tredjedel av priset. Hade ju lika gärna kunnat ta lilla bilen annars. Men den får stanna hemma. Så ska jag sitta på tåget och sova och filosofera några timmar istället.

Det finns sådana där ställen, där jag kan glömma mig själv och känna frid. Lycka? Kanske inte alltid, men ett slags lugn. Som för det mesta är lagom och ibland lite för mycket. Nästan så jag försvinner. En sådan plats är naturen. En annan kan vara tåget (när det är mörkt ute), på en mack, vid en parkeringsplats eller något liknande. Att bara sitta och se andra människor göra sitt. Utan att själv egentligen tänka. Bara se alla. Inget fantiserande kring dem, bara vetskapen om hur mycket var och en av dessa skulle kunna berätta om. Hur många drömmar finns det inte i en enda tågvagn? Hur många brustna hjärtan? Hur många som någon gång känt äkta lycka? Varenda en är unik, speciell. Jag gillar att åka tåg.
SolSara @ 1/11/2006 06:36:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Det som känns aktuellt

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates