Inte släppt det än..


onsdag, maj 24
Jag får se det positivt. Jag känner mycket, utan att deppa ihop. :-) Det om något borde vara ett tecken på att jag mår bra just nu. Har tänkt massor och irriterat mig på massor olika saker senaste dagarna, men kan bara se det som bra, egentligen. Så här upprörd har jag inte varit sen typ januari, efter att jag sett en film jag kanske inte borde sett, vilket resulterade i en mardröm. Fast den kom först en vecka efteråt, innan dess var det för jobbigt (jag drömmer nästan aldrig om sådant som är jobbigt eller som jag tänker mycket på.) Nog om det.

Just nu är jag också lite upprörd över det svenska folket. Lyckades se halva avsnittet av Josefsson från förra veckan under lunchen. Himla rasister, är vad ni är. Och lögnare. Skitsnack att det är för flyktingbarnens skull som tanten på Lidingö inte vill ha flyktingförläggning i den gigantiska grannvillan, att det var olämpligt område för barn med för lite utrymme. Tror nog en tomt på 5 000 kvadratmeter räcker för 150 pers, som kommer raka vägen från ett avskyvärt inbördeskrig.

Eller polismannen som i fem minuter stått och sagt tveksamma saker om kebabrestaurangen på Marstrand, som drivs av ett par med invandrarbakgrund. För att när han får frågan om han är främlingsfientlig naturligtvis svarar att han inte är det, lika säker på rösten. Med blicken bortvänd ner i backen. Omedveten eller förnekad lögn är illa. Men uppenbar medveten lögn är värre. *puh*

Och det handlade inte om enstaka individer i de här områdena. Det var i stort sett alla (med ett par få hedervärda undantag) som sa samma sak. "Inte här" "Bort med dem" "Finns mycket lämpligare ställen än just hos oss" Jaså, så Lidingö och Marstrand duger bara åt advokater? Okej då, jag tar dom gärna! Jag skulle inte tveka en sekund om jag fick välja mellan att bo granne med en invandrare eller en smygrasist..
SolSara @ 5/24/2006 03:25:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Inte släppt det än..

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates