Envisa Tankar


tisdag, maj 23
Börjar nog bli dags släppa det här lite nu. Kommer ingen vart, men inte bra tänka så här mycket tror jag. Det är ju ändå inte som att det handlar om mig, hur berörd jag än blev.. Och nu har jag ännu bättre grund och kanske lite bättre ord när jag kommer i en diskussion omkring det..

Just nu däremot är jag mest irriterad på Nyhem. Annas Andedop (urklipp från uppsatsen jag tjatat om.) Sånt här brukar kallas Andligt Övergrepp. Åtminstone i mina kretsar. Men det är väl annorlunda med Pingst kanske? *suck* Det där skulle skrämt livet ur mig, om det hänt mig när jag var fjorton. (Om vi nu bortser från den lilla faktorn att när jag var fjorton så hade jag nog varken velat eller vågat gå fram för att bli andedöpt.) Det möjliga scenariot som jag ser framför mig är att jag segar ihop på golvet och börjar gråta, alternativt får panik. Vilket kanske skulle ses som ett andedop iofs. I vilket fall tycker jag det är väldigt dålig stil. Och då har jag inte sagt ett knyst om teologin omkring det..
SolSara @ 5/23/2006 08:52:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Envisa Tankar

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates