*blä*


lördag, maj 20
Nu är jag så trött i huvudet så jag vet inte vad.. Tänk vad skönt det kommer vara på måndag när den här eländiga tentan är över. Har verkligen suttit hela dagen och kämpat med instuderingsfrågor. Är fortfarande inte helt klar, men känner att jag har ganska stor kläm på historien fram till reformationen. Men den har jag knappt börjat plugga än. Blir till att göra det imorgon, eftersom jag vet att Ingemar är väldigt förtjust i den. Vet iaf att Luther hade något med det att göra, en bra början tycker jag. :-)

Sen har jag en vecka på mig att plugga till tentan i troslära, men den känns inte på långa vägar lite allvarlig. Det är lixom mycket mer övergripande. Stora frågor och tankegångar, men det är liksom logiskt. Räcker med att läsa igenom några gånger. Sen början man i en ände och vips har man rullat upp alltihopa som går att säga om försoningen, av bara farten.

Så funkar det inte med kyrkohistorian. Försökte igår ge mig på att skriva upp alla namn som skulle kunna vara bra att ha lite koll på, men gav upp när jag insåg att det skulle bli en bra bit över 100.. Får nog räcka med de allra viktigaste och hoppas det räcker skriva "en påve" och inte Innocentius VIII (som för övrigt nog inte var så oskyldig..)
SolSara @ 5/20/2006 08:34:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till *blä*

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates