Förvirrad igen..


onsdag, april 19
Idag har vart en sån där dag, då jag varit lite förvirrad. Redan innan lunch (förutom när jag sov) så var förvirringen över mig själv ganska total.

Dels över mitt korta minne. Jag verkar inte lära mig så mycket av sånt som hänt innan, utan envisas med att blir lika förvånad och förvirrad varje gång det händer. Varför inte bara lära sig att det blir så ibland, och så ignorera det helt enkelt? Dumt riskera göra det ännu mer komplicerat.. Fast jag misstänker att jag kanske redan gjort det lite mer komplicerat än jag borde. Det är svårt vara sig själv, när det kan misstolkas. Jag skulle också tolka mig själv fel..

Dels över nästa år. Nu när jag äntligen kände mig säker på att hitta jobb och lägenhet i Jönköping. Och så börjar en gammal idé dyka upp igen. Var det nödvändigt? Jag behöver inte göra något särskilt. Ett år inom hemtjänsten eller nåt känns som helt okej. Faktiskt. Kan inte du, snälla tanke, bara ta och försvinna igen? Jag vill ha enkelt liv, bara glida ett år och inte behöva planera, vore väl fint?

Dels över min reaktion på dagens predikan. Som för övrigt var riktigt bra, som alltid när Carina talar. Men fastnade naturligtvis på en ynka pytteliten detalj. Hon nämnde Attitude Motorclub. Som jag känner till väl sen innan, efter min tid inom SAU. Men direkt när hon sa det så kändes det bara *yes*. Jag ska gå med i Attitude Motorclub. Vilket just nu gör att jag känner mig förvirrad. Jag, som i lördags var tvungen kolla i instruktionsboken för att vara säker på att jag hällde ny motorolja i rätt behållare på min bil som jag haft ett år, skulle alltså gå med i en motorklubb? Skämtar du med mig nu igen Gud?
SolSara @ 4/19/2006 11:50:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Förvirrad igen..
Har du gått med i attitide ännu eller? Mkt trevlig klubb. Själv varit medlem ett par år nu (fast ännu inte åkt på nån träff. Alltid kolliderat med annat eller blivit sjuk). Men ska försöka nu när jag ändå flyttat till Jönet. Då blir det ju närmare till träffarna...

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates