Ett sånt där frågeformulär..


torsdag, februari 9
Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa?
Ja, men ingen skulle ens få för sig att ta med mig i en. Jag gör för lite väsen av mig.. Fast jag var faktiskt på intervju till Farmen - Skärgården för två år sen..
Vilken årstid tycker du bäst om?
Sommaren. Våren är också helt okej, men det är på sommaren jag lever som mest.
Brukar du sjunga i duschen?
Aldrig. Tänk om någon skulle höra?
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv?
Tittar inte direkt mycket på tv-sport, men större matcher i hockey eller fotboll är helt okej, om man har ett lag att heja på.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Det beror på vad man menar med det.. Men får nog säga Ja.
Vad är viktigast för dig?
Jag vet helt ärligt inte. Det ändras ju från stund till stund, vad som är viktigast.
Laddar du hem musik och film från internet?
Nej.
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Ge bort en del, skaffa lägenhet någonstans, kanske resa eller nåt.
Vad är det bästa med julafton?
Att få ha det lite mysigt med familjen, ta det lugnt, gå till kyrkan, kolla på Kalle, tända ljus.

Tänker du mycket på ditt utseende?
Har bättre saker för mig. Bara jag vet att jag ser okej ut, så bryr jag mig inte så mycket sen.
Vad får dig att slappna av?
Sova.
Är du skyldig någon pengar?
Ja, flera stycken personer, varierande belopp..
Är du mörkrädd?
Jag är inte ett dugg rädd för mörkret. Däremot kan jag vara lite rädd för sådant som kan gömma sig i mörkret. Som stora älgar i skogen och sånt.
Bär du glasögon eller kontaktlinser?
Linser. Har ett par glasögon någonstans också, men inte behövt använda dom på flera månader.

Vilken färg är snyggast?
Blå.
Tycker du matte är svårt?
Matte är det allra enklaste som finns. Bara lära sig och sen göra det. Behöver inte förstå någonting av vad du gör, det är bara titta på uppgiften och sen följa vissa bestämda regler.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?
Nix.
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon?
När jag vaknat. Oftast mellan åtta och elva.
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska?
Ingen. Sängen? Gångvägen, möjligtvis..

Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen?
Förbud löser nog inte så mycket.. Men tycker själv det är ganska onödigt.
Hur många gånger har du fuskat på ett prov?
Kan inte minnas någon gång. Kanske att jag råkat titta lite på någon annans papper en gång eller nåt..
Bor du utomlands?
Nej.
Har du piercing?
Nej.
Vart skulle du helst vilja ha piercing?
Skulle jag ta någonstans, så skulle det nog vara öronen.

Bråkar du och dina syskon ofta?
Nej. Träffar dom så sällan, så det går så bra så när vi är tillsammans.
Vem är den viktigaste personen i ditt liv?
Räknas Gud som en person? Annars var det en svår fråga. Hur avgör man vem som är viktigast? Är det den som betyder mest? Eller den man skulle sakna mest? Eller den man umgås mest med? Eller den man tänker mest på?
Läser du ofta böcker?
Blivit dåligt med det på sistone, förutom kurslitteraturen. Annars har jag läst flera böcker i veckan sen jag gick på lågstadiet.
Vad föredrar du för sorts filmer?
Drama, komedi. Typ. De som ser min filmsamling tror jag är stort romantiska-filmer-fan, vilket inte stämmer. Även om det gärna får vara romantik i filmerna. Det är bara det att det är svårt hitta oromantiska filmer, som jag tycker om. Thriller/skräck går bort, och amerikansk action ger mig sällan något alls..
Vad slösar du mest pengar på?
Har inte så mycket pengar att jag kan slösa bort dom. Om något hade jag kunnat dra ner lite på godis och choklad-inköpen kanske.

Vill du gifta dig?
Ja.
Vill du ha barn?
Japp.
Låser du toalettdörren även om du är ensam hemma?
De få gånger jag är helt ensam hemma och vet att ingen annan kommer, så brukar jag inte göra det.
Vilka tvprogram som går just nu har du fastnat för?
Inget, ser sällan tv. Om något får det bli That '70s Show och Lost.
Vilka länder har du varit i?
Sverige, Danmark och Lettland.

Vilka husdjur har du haft innan?
Uppväxt som jag är på gård, har vi haft det mesta. Kor, häst, höns, gris, hund, katter, marsvin.
Vad förknippar du ordet skolstart med?
Nyinköpta kollegieblock och albatrosser i magen.
Solar du ofta?
Nej. Tycker det är såå tråkigt ligga och pressa. Däremot har jag inget emot att ligga på en filt i solen iklädd bikini och med en riktigt bra bok.
Är du bra på att laga mat?
Om jag har ett ordentligt recept så kan jag nog få ihop det mesta.
Var badar du helst?
I en lugn, ren, svensk sjö. Helst helt ensam, så man kan näcka..

Vilka djur är du mest rädd för?
Grävlingar. Om något. Jag är inte rädd för djur i allmänhet. Och småkryp berör mig inte alls, så länge dom inte börjar krypa in innanför kläderna eller nåt.
Vad tycker du om monarkin?
Tobbs svar som jag instämmer i: Bra att dom distraherar internationella högheter så att politikerna kan göra något lite viktigare.
Vilken musikstil tycker du bäst om?
Gillar det mesta egentligen, se tidigare blogg-inlägg.
Vilka språk kan du?
Svenska och engelska. Har läst Tyska fyra år, men kommer inte ihåg ett skvatt av det.
Har du någon gång skadat dig allvarligt?
Inte riktigt allvarligt. Krossade armen/handleden i en ridolycka och fick ligga på sjukhus en vecka. Det är nog det värsta.

Vilken kändis är hetast?
Het? Äh.. Jag som har sån koll på kändisar..
Gillar du att dansa?
Oh ja. Är dessvärre inte någon talang, men dansar iaf bättre än vad jag sjunger..
Vad har du för klädstil?
Min. Tryggt, enkelt, blått. Mycket jeans och vanliga tröjor.
Är du flygrädd?
Är inte särskilt förtjust i tanken att det enda som finns mellan mig och marken är en tunn plåt och 2 000 m luft..
Vad tycker du om rökförbudet på krogen?
Bra. Passiv rökning är ju farligt det med, så bra att man inte blir tvungen ta det bara för att man vill ut en kväll.. Inte för att jag varit ute på krogen en enda kväll sen det infördes..

Hur vig är du?
Är mycket ovig överallt utom i armarna och axlarna (för där har jag knappt några muskler alls)
Vad dricker du helst när du är törstig?
Vatten från egen brunn, allra bäst den i Höreda, Ramkvilla.
Vilken är din favoritglass?
Gammaldags vanilj
Tror du på ett liv efter döden?
Ja.
Vilket kaffe sörplar du helst?
Latte

Vilket mobilmärke föredrar du?
Sony-Ericsson är den som funkat bäst hittills..
Vill du gå ner i vikt?
Vikten är väl egentligen inte problemet. Utan att jag är så omusklad att jag ändå har lite extra på sina ställen..
Vad har du för personlighet?
Komplicerad.
Har du varit deprimerad?
Nej. Och hoppas jag aldrig kommer så långt ner..
Tycker du om sushi?
Har aldrig provat och, med tanke på hur mycket jag _inte_ tycker om fisk, så kommer jag nog inte göra det heller. Möjligen helt vegetarisk isf.

Tror du på livslång kärlek?
Klart.
Vad äter du helst när du ser på film?
Det mesta kan gå ner. Beror på vad jag är sugen på. Ibland inget alls.
Lever dina föräldrar tillsammans?
Ja.
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport?
Det skulle faktiskt vara kul.
Har du tandläkarskräck?
Inte skräck, men gillar inte när främmande människor sliter och drar nära mina tänder..

Vad heter du i mellannamn?
Samma som alla andra tjejer. Maria.
Har du någongång haft självmordstankar?
Nej. Tack och lov.
Är du en morgon eller kvällsmänniska?
Jag är sova-tillräckligt-länge-varje-natt-människa. Tiderna när det sker, spelar ingen roll.
Vilken ögonfärg har du?
Blå. Dragning åt det mörka hållet, ganska mycket färg lixom.
Vilken hårfärg har du naturellt?
Blond, i varierande toner.

Biter du på naglarna?
Ett stolt: Nej! (lyckades äntligen sluta förra hösten)
Är du beroende av något?
Vad krävs för att klassa något som beroende? Men internet, om något.
Vilka internetsidor besöker du varje dag?
Nameplanet, CrossnetFLOW, Blogger, några vänners bloggar.
Hur ofta motionerar du?
Försöker ta en promenad varje eller nästan varje dag. Men mer motion än så? Just nu: 1 dag/veckan (=dans). Vår och höst: 2-3 dagar/veckan (=jogga).
SolSara @ 2/09/2006 10:21:00 em | Fast länk |

[ Hem ]

Kommentarer till Ett sånt där frågeformulär..

SolSara

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sweden

http://www.solsara.com

MSN

Blandat

Template copyright :
V4NY only templates